Szerző: Habók Lilla

2022. február 7. 09:45

Chromebookok javítására biztatja a diákokat a Google

Több újdonsággal is előhozakodott a Google az iskolai Chromebookok további értékesítése érdekében. Legérdekesebb eleme, hogy az iskolákban javítóműhelyek létrehozását javasolja, ahol a diákok például az alaplapok és kijelzők cserélése közben csiszolhatják IT ismereteiket. Főleg a garancia kérdése jelenthet problémát.

Az amerikai iskolákat célzó laptopcsatában az olcsóbb Chromebookokat biztosító Google áll nyerésre a Microsoft Windowsos gépeinek vagy az Apple eszközeinek eladásával szemben. Jelenleg 50 millió tanár és diák használ az Egyesült Államok iskoláiban Chromebookokokat a Google állítása szerint. A keresőóriás az IT beszerzőkre egy felújított portfólióval, az eszközválasztást segítő oldallal és az iskolákat célzó Chromebook-javító programmal igyekszik hatni, hogy még tovább erősödjön pozíciója az oktatási szegmensben.

Az újonnan indított iskolai javítsd magad programhoz az Acer és Lenovo csatlakozott bizonyos típusokkal - a Lenovo a 100e, 300e, 500e, míg az Acer például a C732T, C733T, R721T modellekkel. Ezekkel a gépekkel kapcsolatban az oldal részletes leírást közöl, melyik alkatrész hogyan cserélhető a hosszabb élettartam érdekében. A Google szerint a diákok által is javítható részek közé tartozik többek közt az LCD kijelző, az alaplap, az érintőpad, a billentyűzet vagy az akkumulátor cseréje. Az oldalról elérhető kézikönyvek (a figyelmeztetéseket változatos nyelveken felsoroló oldalakat követően) képekkel illusztrálják a notebookok felépítését, és hogy milyen rész hogyan cserélhető.

google_iskolai_javito_program
Forrás: Google EDU blog

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Egy ilyen iskolai program több szempontból is előnyös lehet a vállalatnak, mivel laptopjait az iskolák a hosszabb használhatóság miatt is választhatják. Plusz ahogy a Google hangsúlyozza, a szervizeléssel a diákok IT készségei is fejleszthetők. Az iskolai mini támogatói műhelyben az érdeklődő diákok nem csak az alkatrészek cseréjét tanulják meg, hanem az "ügyfelek" kezelését egyaránt. Így a tanulmányok befejezése után elhelyezkedhetnek szervizes, hardveres támogatói pozícióban, ami szintén a Google előnyét növeli a piacon a Chromebookokhoz jól értő munkaerő miatt. A keresőóriás egy esettanulmányt is bemutat, hogy egy Oklahoma állambeli iskola hogyan hozta létre saját programját 2012-ben a laptopok javítására fordítható szűkös keret miatt. Egy tanévben az iskola nagyjából 20 tanulót vesz fel a programba, ahol a tanárok folyamatosan betanítják őket az eszközök alkatrészeinek cseréjére.

A Google elképzelésében talán a legnagyobb probléma a garancia kérdése. A vállalat iskolai programja ugyanis nem vállalja fel nyíltan, hogy a bütykölt gépek megőrzik a jótállásukat. Erről a program gyakran ismételt kérdések szekciója elegánsan annyit mond, hogy a garanciáról az adott eszköz gyártóit kell az iskolának megkerdezni. Közlése szerint egyes gyártók szigorú követelményeket írhatnak elő a garancia megőrzéséhez, míg mások csak a garancián kívüli időszakra javasolják a diákok közreműködését a gépek javításában.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról