Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
8 x 3 óra mélyvíz a HWSW mobile! második napján: Kotlin, Android, React Native, UX és analitika, Azure IoT Edge + fintech élesben

Lenyomta a Chromebook az Apple-t az amerikai iskolákban

Habók Lilla, 2017. március 09. 14:02

Három évvel ezelőtt még Apple termékek közül választott a legtöbb amerikai iskola, 2016-ban viszont már a Google adta a beszerzések 58 százalékát, az Apple pedig a harmadik helyre csúszott. Ez a cég jövője szempontjából is fontos tényező, mivel a fogyasztó általában azt veszi, amihez korábban már hozzászokott.

hirdetés

Elvesztette az Apple elsődlegességét az amerikai iskolákban, és a Google Chromebookjai vették át a helyét a Futurescore adatai szerint - hívta fel rá a figyelmet a The New York Times. A változás az elmúlt három évben történt meg, mikor a Google Chrome OS operációs rendszert futtató olcsó Samsung, Acer, Lenovo, Asus, Dell, HP és Samsung Chromebook gépek lenyomták az Apple iPadek és Mac notebookok arányát az osztálytermekben - még 2013-ban ez utóbbi eszközök jelentették az iskolai megrendelések felét az Egyesült Államokban.

Mostanra viszont az Apple egészen a harmadik helyre csúszott vissza, ugyanis a Google mellett már a Microsoft is megelőzte. A 2016-os adatok szerint 12,6 millió eszközt szállított az amerikai általános- és középiskolákba, ami a teljes mennyiség 58 százalékát jelenti. Ez az arány ráadásul folyamatos növekvő tendenciát mutat, 2015-ben a cég az iskolai eszközöknek pontosan a felét szállította a cég. Ezzel szemben az Apple folyamatosan zsugorodik, a 2015-ös 19 százalékról 14 százalékra esett vissza az iskolai megrendelések aránya. Az adatok magukban foglalják a notebookok, a chromebookok és a tabletek iskolai éves beszerzéseket, de nem tartalmazzák az asztali számítógépeket, illetve az otthonról hozott (BYOD) eszközöket.

A Chromebookok előnyét részében az jelenti, hogy a rendkívül olcsó, már 190 dollártól kapható gépek mellett kifejezetten iskolai szolgáltatásokat is nyújtanak, ilyen például a G Suite oktatási csomag, a más platformokkal és alkalmazásokkal integrálható Google Classroom, illetve az eszközkezelő rendszerek. A Google és a Microsoft iskolai terjeszkedését jól szemléltetik az idei BETT oktatástechnológiai kiállításon bemutatott új eszközök és szolgáltatások, mint például a Chromebookokra telepíthető Android appok vagy a Microsoft Intune for Education felhőalapú alkalmazás- és eszközmenedzsment szolgáltatása vagy éppen a Minecraft oktatási verziója - míg az Apple oktatási újdonságairól nem igazán lehetett mostanában hallani.

"Mikor az 1990-es években az Apple-nél dolgoztam, akkor állandó nyomás volt amiatt, hogy az Apple számítógépei kerüljenek az iskolákba, mivel így a tanulók sokkal valószínűbben Apple vásárlóvá válhatnak az életükben. Most, közel 30 évvel később azt olvassuk, hogy hogyan marad le az Apple termékeinek a használata az iskolákban." - írja Phil Baker, az Apple és más technológiai cégek korábbi termékfejlesztője a Techpinionson megjelent bejegyzésében. Ezzel pedig rámutat a legfontosabb szempontra, ami miatt a cégek igyekeznek fokozottan jelen lenni az iskolákban, és úgy tűnik, jelenleg a Google és részben a Microsoft áll nyerésre, ami az Apple amerikai elterjedtsége szempontjából még a jövőben is problémát jelenthet a cégnek.

Amerikán túl

Más a helyzet az Egyesült Államokon kívüli országokban, ahol az iOS és a Mac OS soha nem volt vezető szerepben. A Chromebookok még nem terjedtek el, de arányuk folyamatosan növekszik főleg az oktatási téren kifejezetten újítónak számító Észak-Európában, ezen belül is Svédország az első, ahol a Google iskolai gépei vezető szerepbe tudtak kerülni.

Ezen kívül az elmúlt három év iskolai beszerzéseiből leginkább az látszik, hogy a Windows szerepe egyre jobban nő, már 65 százaléknál tart az aránya az iskolákban, aminek az oka az lehet, hogy a Microsoft kifejezetten erős a kormányzati kapcsolatokban, és az Amerikán kívüli országok többségében ezen múlnak az iskolai beszerzések. Az androidos vásárlások száma viszont folyamatosan csökken, a 2015-ös 26 százalékkal ellentétben tavaly már csak 17 százalékot ért el - valószínűleg azért, mert az androidos tabletek nem váltották be a hozzá fűzött reményeket.

Összesen tavaly 13,6 millió eszközt vásároltak az iskolákba, ami 26 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, melynek magyarázata a kutatócég szerint, hogy 2016-ban jóval kevesebb nemzeti projekt indult mint a korábbiakban. Az országok helyzete azonban teljesen változatos, mivel Kína, Skandinávia és a Benelux államok továbbra is nőnek az oktatási területen. Az előrejelzések szerint idén összességében is több vásárlás lesz, az elemzők szerint 15,8 millió eszköz beszerzése várható az iskolákban.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Kotlin alapok Androidhoz, Android refaktorálás, React Native gyorsítósáv, UX és analitika, Azure IoT Edge, fintech élesben: alkalmazásfejlesztés banki aggregátor API-ra, itthon először!