Szerző: Koi Tamás

2021. február 2. 13:39

Teszteli a Facebook, mit veszíthet az Apple új adatvédelmi beállításain

Idő előtt igyekszik felmérni a Facebook, mire számíthat azután, hogy az Apple eszközein kötelező érvénnyel alkalmazni kell majd az iOS14-gyel megjelent új adatvédelmi beállításokat, mely a követőkódok használatát a mostaninál jóval kevésbé teheti majd általánossá, ezzel komoly turbulenciát okozva az internetes hirdetési piacon.

Egy az iPhone-okon és iPadeken hétfőtől megjelenő rendszerüzenetben igyekszik tájékoztatni a Facebook a közösségi oldal eléréséhez fejlesztett alkalmazás felhasználóit arról, hogy mivel járhat majd, ha tavasszal életbe lépnek az iOS14-gyel megjelent új adatvédelmi beállítások. Az üzenet ugyanakkor valójában egy teszt, illetve felmérés, melyben a közösségi szolgáltatás azt igyekszik felmérni, hogy a követőkódok tiltásával, pontosabban a követőkódok használatának egyéni engedélykötelessé válásával mit veszíthetnek az internetes hirdetési piac szereplői, köztük elsősorban maga a Facebook.

Az iOS14-gyel megjelent, idén tavasszal módosuló adatvédelmi beállítások gyakorlatilag tavaly ősz óta hatalmas szálkaként jelennek meg a Facebook szemében, melynek hirdetési modelljében alapvető fontosságúak a klienseken elhelyezett különböző követőkódok. Nem véletlen, hogy a cég tavaly komoly PR-hadjáratba kezdett annak érdekében, hogy az Apple változtasson az adatvédelmi intézkedéseken, ám Cupertinóban a jelek szerint hajthatatlannak bizonyulnak az ügyben.

fb_activity_screen
balra a facebook rendszerüzenete, jobbra az Apple-é (forrás: CNBC)

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

A Facebook a fizetett hirdetésekben, illetve blogposztjában tavaly arról írt, hogy a változások számos, jellemzően kisebb alkalmazásfejlesztőt, platformüzemeltetőt és tartalomtulajdonost rendkívül nehéz helyzetbe hoz majd, miután a hirdetéskiszolgáló rendszerek működésének egyik alapját éppen az anonim nyomkövető elemek adják. A közösségi óriás emellett rámutat, hogy az Apple saját targetált hirdetésplatformjára az engedélykérési kötelezettség nem fog vonatkozni, ez pedig súlyosan versenytorzító hatású, erőfölénnyel való visszaélésnek számít.

A készülékeken most megjelenő rendszerüzenetek sokkal simulékonyabban ugyan, de a fenti jelenségre igyekeznek ráirányítani a figyelmet, kiemelve, hogy a követőkódok engedélyezése a perszonalizált reklámok miatt alapvetően a felhasználónak is érdeke lehet, emellett a beleegyezés megvonásával több kisebb alkalmazásfejlesztőt, hirdetési platform üzemeltetőt hoz nehéz helyzetbe.

A rendszerüzenetet ezzel együtt egy mozdulattal be lehet zárni, illetve a Facebook előrebocsátja, hogy a bármit is választ a felhasználó, az iOS14-re frissített készülékeknél rövidesen megjelenő rendszerüzenetre adott felhasználói reakció lesz a mérvadó. A Facebook egyébként egyes korábbi, belsős becslések szerint nem sok jóra számít e téren, így a vállalat azzal számol, hogy az iOS-felhasználók kevesebb mint 20%-a fog beleegyezni abba, hogy a különféle követőkódokkal a továbbiakban is nyomon követhetik majd tevékenységét az egyes appok.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

3

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.