:

Szerző: Koi Tamás

2025. július 25. 14:34

A Meta is lelövi a politikai hirdetéseket az EU-ban

A Google után a Meta is megszünteti a fizetett politikai hirdetések közzétételét platformjain az Európai Unió tagországaiban.

Októbertől a Meta közösségi platformjain, így elsősorban a Facebookon és az Instagramon sem lehet majd közzétenni fizetett politikai hirdetéseket - döntött a közösségi média vállalat pénteken. Az október 10-én életbe lépő korlátozásért a Meta az EU-t okolja, mivel a társaság szerint egy a területet szabályozó új rendelet jelentős jogbizonytalanságot okoz. 

Ez a nemzetközösség tagállamaiban októbertől hatályba lépő, a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról szóló rendelet (Transparency of Targeting of Political Advertising, azaz TTPA-rendelet), melynek a cég álláspontja szerint gyakorlatilag lehetetlen megfelelni.

A rendelet alapján a közösségi médiában közzétett politikai hirdetéseket októbertől átláthatósági címkével, valamint egy könnyen visszakereshető átláthatósági közleménnyel kell közzétenni. Ezeknek a politikai hirdetéseket egyértelműen kell azonosítaniuk, továbbá meg kell adniuk bizonyos kulcsfontosságú információkat, például meg kell jelölniük a politikai hirdetés reklámozóját, azt a választást vagy népszavazást, amelyhez a hirdetés kapcsolódik, a fizetett összegeket, és azt, hogy a megbízók használtak-e reklámeljuttatási technikákat.

facebook_insta

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Emellett ősztől az online politikai reklámtevékenység célzott folytatására csak szigorú feltételek mellett lesz lehetőség. Az adatokat az érintettől kell gyűjteni, és csak azt követően lehet felhasználni, hogy az érintett kifejezett és külön felhatalmazást adott azok politikai reklámtevékenységre történő felhasználására. A személyes adatok különleges kategóriái, így a faji vagy etnikai származásra vagy politikai véleményre utaló adatok a jogszabály hatályba lépését követően nem lesznek fehasználhatók profilalkotásra.

A változások nem csak a Meta-t érintik, tavaly novemberben a Google is bejelentette már, hogy platformjain, így elsősorban a YouTube-on nem lehet majd fizetett politikai hirdetéseket megjelentetni a TTPA rendelet miatt.

A döntés nem vonatkozik a politikai pártok és politikusok organikus megjelenéseire a Meta közösségi platformjain.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.