Szerző: Koi Tamás

2020. december 17. 11:51

Adatvédelmi ügyben esett neki az Apple-nek a Facebook

Az iOS14-ben a jövő év elején megjelenő új adatvédelmi beállítások, illetve irányelvek láthatóan kicsapták a biztosítékot a Facebooknál, mely a nyilvánosság előtt esett neki a héten a cupertinói cégnek.

Jövő év elejétől megváltoznak az iOS14 alatt futó alkalmazások egyes adatvédelmi beállításai, kritériumai, ami láthatóan nem tetszik a Facebooknak, mely ismét a nyilvánosság előtt ment neki a cupertiniói cégnek, ismét a kisebb és közepes cégek érdeksérelmét hangoztatva. A cég tegnap fizetett újsághirdetésekben tette közzé álláspontját, miszerint az Apple új adatvédelmi beállításai "megváltoztatják az eddig ismert internetet", illetve arra fogja késztetni az internetes médiatermékeket, hogy a fogyasztóktól valamilyen formában díjat szedjenek be.

Az Apple már a nyáron bejelentette, hogy jövő év elejétől minden, iOS14-et futtató iPhone és iPad alkalmazáskörnyezetének adatvédelmi beállítását megváltoztatja. Így elsősorban a jövőben minden fejlesztőnek engedélyt kell kérnie majd a felhasználótól ahhoz, hogy az app különböző trackereken keresztül követni tudja a felhasználó tevékenységeit. Mint olyan, a változás húsba vágó, rendkívül fájó hatással lehet az alapvetően a követési tevékenységből élő Facebook működésére nézve iOS-platformon.

fb_att_prompt.001
a facebook által kifogásolt engedélykérő üzenet

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Facebook a fizetett hirdetésekben, illetve blogposztjában arról ír, hogy a változások számos, jellemzően kisebb alkalmazásfejlesztőt, platformüzemeltetőt és tartalomtulajdonost rendkívül nehéz helyzetbe hoz majd, miután a hirdetéskiszolgáló rendszerek működésének egyik alapját éppen az anonim nyomkövető elemek adják. A közösségi óriás emellett rámutat, hogy az Apple saját targetált hirdetésplatformjára az engedélykérési kötelezettség nem fog vonatkozni, ez pedig súlyosan versenytorzító hatású, erőfölénnyel való visszaélésnek számít.

Az Apple válaszában közölte, a változások életbe lépése egyértelműen a felhasználók érdekeit helyezi előtérbe, hiszen mindenkinek joga van tudni, hogy milyen alkalmazások gyűjtenek vagy osztanak meg hozzájuk köthető látogatási, tartalomfogyasztási adatokat. 

A Facebook illetékes üzletágvezetője, Dan Levy egyelőre nem árulta el újságíróknak, hogy tervez-e a cég jogi válaszlépést, illetve közölte, más megoldás nem lévén egyelőre meg fog felelni az Apple által támasztott követelményeknek. 

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról