Szerző: Hlács Ferenc

2020. október 9. 14:24

Kerülőuton juthat el iOS-re az xCloud

A vállalat webalkalmazással kerülné meg az Apple hasonló megoldásokkal szemben nem túl barátságos App Store-ját.

Nem adja fel a harcot xCloud játékstreaming szolgáltatásának iOS-es rajtjáért a Microsoft. Mint a Business Insider beszámolt róla, a redmondi óriás már dolgozik a szolgáltatás webalkalmazásra építő verzióján, amellyel megkerülheti az Apple alkalmazásboltjának a felhős játékstreamingre vonatkozó, szigorú megkötéseit. A vállalat persze közben az eredeti iOS-es app fejlesztését sem hagyja annyiban, arra az esetre, ha az Apple mégis lazítana az App Store-ban jelenleg érvényes szabályzaton.

A lap szerint Phil Spencer, a Microsoft videojátékos üzletágáért felelős igazgatója a héten a cég dolgozóinak tartott meetingen úgy fogalmazott, a szolgáltatás mindenképpen el fog jutni iOS-re - ha máshogy nem, egy webes megoldáson keresztül. A cég jövőre tervezi elérhetővé tenni az xCloud webappot.

xcloudill

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Nem a Microsoft az első vállalat, amely hasonló módon próbálja eljuttatni játékstreaming szolgáltatását a platformra, az Amazon frissen bejelentett Luna szolgáltatásával is ezt az utat választja, az PWA-ként lesz elérhető iOS-en, amelyhez akár saját kezdőképernyős ikon is rendelhető, így közelítve a felhasználói élményt a hagyományos, natív iOS-es alkalmazásokhoz. A játékstreaming piac többi nagy szereplője, mint a Google Stadia vagy az Nvidia GeForce Now egyelőre nem jelentett be hasonló fejlesztéseket, ugyanakkor nem lenne meglepő, ha a későbbiekben maguk is követnék az Amazon, illetve most már a Microsoft példáját.

Bár az App Store szabályzata nem tiltja kimondottan a felhős játékstreaming appok publikálását, ahhoz olyan szigorú feltételeket állít, amellyel lényegében ellehetetleníti a szolgáltatásokat platformján - egyebek mellett arra kötelezi a fejlesztőket, hogy az appokan elérhető játékkatalógus minden címét külön-külön tegyék közzé az App Store-ban, és persze a 30 százalékos Apple-adót is mindegyik után külön csengessék ki. A webappos megoldással ezek a megkötések elkerülhetők - ahogy az Apple vaskos jutaléka is. A cupertinói óriás egyelőre nem nyilatkozott a Microsoft terveivel kapcsolatban.

a címlapról