Szerző: Habók Lilla

2019. október 7. 09:45

Kitiltja a TikTok a politikai hirdetéseket

A Facebookkal ellentétben a rövid videós app tiltással oldja meg a problémát.

Mostantól nem lehet fizetett politikai hirdetésekkel találkozni a mobilos alkalmazásletöltési listák élmezőnyében szereplők TikTok szolgáltatásban. A tizenévesek körében kiemelkedően népszerű, főleg rövid zenés videókat tartalmazó alkalmazás globális üzleti megoldásokért felelős igazgatója, Blake Chandlee hivatalos közleményben fejtette ki, hogy a platform a jövőben teljesen elzárkózik a politikai reklámoktól. A TikTok nem engedélyezi a poltikai jelölteket, jelenlegi vezetőket, pártokat vagy csoportokat népszerűsítő és ellenző fizetett hirdetéseket, illetve szövetségi, állami vagy helyi szintű politikai kérdésekkel összefüggő reklámokat, mint például a választási hirdetéseket.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A szolgáltatás blogbejegyzésében hangsúlyozza, hogy többféle módon kísérletezik az újszerű hirdetési formátumokkal, de a cég ezeket inkább kereskedelmi vállalatokkal közösen akarja megvalósítani. Az alkalmazásban megjelennek például márkákhoz kapcsolódó kihívások, a TikTok videóinak sorába illeszkedő videós reklámok. Továbbá a cég a közelmúltban indította el a TikTok Creator Marketplace felületét, amelyen a hirdetést tervező cégek kapcsolatba léphetnek tartalomkészítőkkel, hogy közösen hozzanak létre tartalommarketing kampányokat.

A kínai videóscég a közeljövőben még hangsúlyosabbá szeretné tenni az együttműködéseket a közlemény szerint, ezért is dönthetett úgy, hogy nem politikai pártokkal szeretné összekötni a felhasználóit - vagyis főleg a tizenéves korosztály tagjait. A cég magyarázata szerint egyszerűen a politikai hirdetések nem illenek a rövid videós felületen a felhasználói élménybe.

tiktok-monthly-downloads-2018

A döntés főleg annak értelmében érdekes, hogy a TikTok-kal ellentétben a Facebook, a Twitter és a Snapchat is inkább megtartotta a sokat vitatott fizetett politikai reklámokat a felületén, és fejlesztésekkel próbálja átláthatóbbá tenni a hirdetések mögött álló szereplőket. A közösségi óriás például emiatt vezette be a hitelesítési rendszert, amelynek keretében a hirdetések feladóinak többek közt a személyazonosságukat is igazolni kell hirdetés feladásakor, és hozzáférést adott hirdetési könyvtári API-jához, hogy például a szabályozók és újságírók elemezhessék a politikai hirdetésekhez kapcsolódó adatokat.

A TikTok bejegyzése nem ad rá magyarázatot, hogy a szolgáltatás miért nem a Facebookhoz hasonló hitelesítési megoldásokat választott a tiltás helyett, amelynek hátterében a TechCrunch szerint pénzügyi megfontolások is állhatnak. Azonban arról sem lehet tudni, hogyan azonosítja majd a kínai tulajdonban álló vállalat a politikai hirdetéseket, amelyeket innentől kezdve nem enged megjeleníteni a felületen. Továbbá az sem egészen világos, miért volt rá szükség, hogy az igazgató most külön bejegyzésben erősítse meg a politikamentességet. A cég Indiában már korábban megtiltotta a politikai hirdetéseket, amely most már az Egyesült Államokra és Európára is vonatkozik.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról