Szerző: Habók Lilla

2019. január 8. 08:00

Félév alatt 12 millió letöltést hozott a diétás TikTok

Bár eddig nem lehetett még hallani a TikTok Lite verziójáról, így is már 12 millió letöltést hozott a vállalatnak. A megoldással egyelőre úgy tűnik, hogy a ByteDance csak feltérképezi a piacot.

Kiderült néhány érdekes adat a főleg zenés-táncos rövid videók fogyasztását lehetővé TikTok alkalmazás adattakarékos változatáról, amellyel elsősorban fejlődő országok felhasználóira céloz a vállalat. A korábban Musical.ly elnevezésű appot 2017-ben vásárolta meg a kínai ByteDance, és tavaly keresztelte át a saját hasonló alkalmazásának megfelelően TikTokra. A szolgáltatás korábban kifejezetten a tizenévesek körében örvendett nagy népszerűségnek, de főleg néhány amerikai híresség regisztrációját követően megugrott a népszerűsége az idősebb korosztály körében. A tavalyi év második felében elindított Lite-változatról viszont eddig nem is lehetett hallani, és mint a TechCrunch beszámolójából kiderült, jelenleg két változatot egymással párhuzamosan is tesztel a kínai médiaipari fejlesztővállalat.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A "TikTok lite" elnevezésű megoldás 2017 augusztusában indult el Thaiföldön a Google Play-ben, továbbá elterjedt más ázsiai piacokon is, a legnépszerűbb például Indonéziában. Ezenkívül az adattakarékos TikToknak ez a verziója érhető még el Vietnámban, Malajziában és a Fülöp-szigeteken is, így összesen már 5 millió letöltésnél tart az indulása óta. Emellett viszont tavaly novemberben megjelent a "TikTok Lite" is, amely Indiára, Brazíliára és Oroszországra fókuszál, de elérhető még például Egyiptomban, Nigériában, Tunéziában vagy Dél-Afrikában. Ez a változat főleg az indiai letöltők szorgalmának következtében már meg is haladta a másik app népszerűségét, a maga 7,1 milliós letöltésszámával - árulta el a SensorTower elemzőcég a TechCrunch-nak.

Így a két adattakarékos TikTok-változat együttesen már több mint 12 millió letöltést hozott a cégnek az elmúlt féléven belül. Ezen belül viszont az elemzők szerint a letöltések több mint fele az elmúlt egy hónapban érkezett, decemberben ugyanis összesen 6,7 millió letöltést hozott a két app, ami 158 százalékos növekedést jelent a novemberi 2,6 millióhoz viszonyítva. Mindez még mindig nagyon csekélynek számít a fő alkalmazás 887 milliós Google Play letöltéséhez képest, amelyből a tavaly júliusi adatok szerint több mint 500 millió a havi aktív felhasználó - és mindebbe nem számítanak bele a kínai felhasználók, akik Douyin néven érhetik el a különálló alkalmazást.

Csak a piacot teszteli a cég?

Ráadásul a 12 milliós letöltésszám a Facebook Lite növekedésével összemérve sem tűnik túl soknak, mivel a közösségi óriás kevesebb mint két év alatt 200 millió letöltést hozott össze a fejlődő országokban. A TikTok Lite viszont a Google Play-ben közzétett felhasználói értékelések szerint meg sem közelíti a hivatalos app funkcionalitását, mivel az csak a tartalomfogyasztásra alkalmas, de nem lehet vele videókat rögzíteni. Erről viszont az app nem tájékoztatja átláthatóan a felhasználókat a leírásban, hanem csak a használat során derül ki. A TechCrunch kérdésére a TikTok szóvivője megerősítette, hogy néhány piacon kínál egy adattakarékos megoldást - az egész app 10-11 megabájt, kevesebb adatot tárol és alacsonyabb sávszélességet igényel a használat során -, de a stratégiáról nem árult el bővebbet. A TikTok Lite verziói összességében inkább csak kísérletinek tűnnek, a két különálló app, a nem egészen megfelelő Google Play leírás és a reklámozás hiánya miatt is.

tiktok_lite_play

Ehhez képest a TikTok fő alkalmazásának hirdetésébe az anyacég, egyébként jelenleg a világ legértékesebb startupjának tartott ByteDance rendkívül sok pénzt és energiát fektet, ami meg is látszik az alkalmazásletöltési statisztikákból, amelyekben a TikTok a Facebook szolgáltatásaival versenyez. A fejlődő országok piaca rendkívül fontos minden fejlesztőcégnek, ahol a növekedésben még rendkívül nagy potenciál van. Valószínűnek tűnik, hogy a ByteDance jelenleg az erősen butított appokkal csak feltérképezi a piacot, és a tesztidőszak után nagy erőket fog fektetni a Lite-verziójának népszerűsítésébe is.

a címlapról