Szerző: Habók Lilla

2018. szeptember 11. 17:22

A CRM területén terjeszkedik a Zendesk

Értékesítésautomatizáló céggel bővíti a Zendesk saját megoldáscsomagját. A Base megtartja a megrendelőit és folytatja a támogatást, de szorosabb integráció készül a Zendesk saját szolgáltatásával.

Bekebelezi a Zendesk a Base fejlesztése mögött álló FutureSimple startupot, hogy az eddigi ügyfélszolgálati megoldások mellett az értékesítéstámogatás és -automatizáció területén is elkezdje a terjeszkedést. A felvásárlás összegét a vállalatok nem hozták nyilvánosságra, de a Base a 2009-es alapítása óta összesen 53 millió dollárt vont be, úgyhogy az összeg nem lehetett annyira magas. A Zendesk közlése szerint sem lesz az akvizíció költsége túl nagy hatással a bevételére, de erről év végén, a szeptember végével záruló pénzügyi negyedéves jelentés kiadásakor fog részleteket elárulni.

A Base szolgáltatása elsősorban az értékesítőkre fókuszál, számukra kínál integrált eszközöket és mesterséges intelligencia alapú támogatást a kommunikációhoz, értékesítési lehetőségek nyilvántartásához vagy például a jelentéskészítéshez. A megoldás egy viszonylag áttekinthető mobilfelületről is elérhető, úgyhogy a Gartner idei jelentése szerint az értékesítésautomatizálási területen a "látnokok" kategóriájába tartozik, például az SAP szolgáltatásaival együtt.

gartner_ertekesites_automatizalas_2018

A Base jelenleg egyébként 5 ezer megrendelőt tart számon globálisan, főleg a kis- és középvállalatok közül, összesen 125 munkavállalója pedig San Francisco-ban és Krakkóban dolgozik. Ehhez képest a 2007-ben alapított és 2014-ben tőzsdére lépő Zendesk 2,2 ezer alkalmazottja 125 ezer ügyfelet szolgál ki. Az akvizícióval a Zendesk vélhetően nyer néhány új ügyfelet, de a lényeg inkább a termékportfólió és a szolgáltatások bővítése, hogy az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) területén is versenybe szállhasson a konkurensekkel.

Tavaly a Zendesk és a Base már végzett közös integrációt, hogy az ügyfélszolgálati és az értékesítési információkat összekösse a cégekkel kapcsolatban. Így az is érthető, hogyan fog folytatódni a további fejlesztés, hiszen mindkét cég rengeteg információval rendelkezik más vállalatokról és ügyfeleiről, amelyet a saját nézőpontjukból érdemes összekötni egy még nagyobb adatbázishoz. "Együtt még mélyebb integrációt építhetünk a termékeink közt, így az értékesítés és a szolgáltatás még egyszerűbben együttműködhet" - mondta Matt Price, a Base új általános ügyvezetője.

A szorosabbra kötött integráció mellett a Base továbbra is fenntartja eddigi szolgáltatását és a megrendelőknek nyújtott támogatást. Az értékesítésautomatizáló megoldáson dolgozó csapatok pedig mind folytathatják munkájukat a Zendesknél. A továbbiakban pedig Price fog felelni a termék továbbfejlesztéséért és a piaci növekedéséért. A cél az lenne, hogy a kisebb értékesítő csapatok mellett idővel a megoldás nagyvállalatok értékesítő csapatainak támogatására is képes legyen, amelyek például a Zendesk ügyfélköréből érkezhetnek.

Az értékesítésautomatizálás, valamint tágabb értelemben a CRM területén a Zendesknek elég nagy konkurensekkel kell szembenéznie, úgy mint a Salesforce, a Microsoft és az Oracle. A felvásárlásból látszik, hogy a Zendesk a saját megoldás fejlesztése helyett inkább egy jól bevált rendszer és az ahhoz tatozó ügyfélkör bekebelezése mellett döntött, mint ahogy például az SAP is inkább felvásárlásokkal kezdte el felépíteni a saját C/4HANA megoldáscsomagját. A Zendesk a Base-en keresztül jó alapokkal fog rendelkezni a piaci versenyben, a megoldások közötti integráció pedig valóban előnyt jelenthet majd mindkét szolgáltatásnak.

a címlapról