Szerző: Gálffy Csaba

2014. január 20. 14:10:00

Hamarosan indul a Zendesk részvények kereskedése

Az új generációs webes szolgáltatások között az egyik első lesz a Zendesk tőzsdei rajtja, a Workday és a Marketo után újabb nagyvállalati SaaS nyilvános kereskedése indul el.

Hamarosan elindul a Zendesk részvényeinek tőzsdei kereskedése - tudta meg a Wall Street Journal. A következő generációs nagyvállalati alkalmazások közé sorolt Zendesk előfizetéses online szolgáltatás formájában érhető el.

A Zendesk eredetileg európai gyökerű cég, 2007-ben indult Koppenhágában, azonban két év múlva (sok más startuphoz hasonlóan) San Franciscóba tette át a székhelyét. A cég indulása óta viszonylag népszerű kockázati befektetőknél, a Crunchbase adatai szerint eddig összesen 86 millió dollárt tudott bevonni, összesen öt hullámban, ennek nagy részét, 60 milliót 2012-ben. A cég mára mintegy 30 ezer felhasználó szervezettel rendelkezik (köztük a Tumblr, Xerox vagy Disney), az előfizetés kezdő ára 1 dollártól indul havonta, a csúcskiszerelés ára 195 dollár, ügyfélszolgálatos alkalmazottanként.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A Zendesk ügyfélkapcsolati rendszert fejleszt, amely attól függetlenül tudja kezelni a felhasználók problémáit, hogy azt telefonon, chaten, emailben, webes űrlapon vagy épp Twitteren jelentették be. A rendszer képes a különböző forrásokból származó információkat egységes felületen kezelni és gyors munkamenetet kínál a felhasználó problémájának megoldásához. A modern webes vállalati szolgáltatásokhoz hasonlóan a Zendesk is részletes analitikát kínál, amellyel az egyes ügyfélszolgálati munkatársak teljesítménye is követhető, de a teljes támogatási szervezet hatékonysága is megfigyelhető, így ennek alapján racionalizálható a működés.

"Betyár IT"

Népszerű a nagyvállalati IT részleget megkerülő új szolgáltatásokról "rogue IT"-ként hivatkozni, ezek közé tartozik a Zendesk is. Ezek jellemzően olyan szolgáltatásokat nyújtanak, amelyeket a cégek alkalmazottai saját hatáskörben kezdenek el használni, a céges IT-osztály megkérdezése és beleegyezése nélkül, legyen az fájlmegosztó, webmail vagy akár saját pénzen vett Wi-Fi router. Egyes cégek számára ez az üzleti stratégia része: a Yammeren például ingyen építhetnek az alkalmazottak céges információs adatbázist, amennyiben azonban a vállalat átvenné ennek üzemeltetését, akkor már fizetni kell. Hasonlóképp a Zendesknél is figyeli az értékesítő csapat, hogy mely cégek kezdték el függetlenül használni a szolgáltatást, és megkeresik az adott szervezetet és hivatalossá teszik a felhasználást.

A Wall Street Journal értesülése szerint a Zendesk tőzsdei rajtát a Goldman Sachs és a Morgan Stanley szakértői fogják segíteni. A tőzsdei rajt egyébként egyáltalán nem számít meglepetésnek, a Zendesk IPO-t egyes elemzők már 2013 második felében valószínűsítették, a vállalkozás tehát nem siette el a nyilvános céggé válás folyamatát.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 12:05

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.