Piacon a Microsoft IFTTT-vetélytársa, a Flow
A vállalati felhasználók IFTTT-je lenne a Microsoft immár stabil verzióban is elérhető Flow szolgáltatása. A megoldással számos webapp funkciói drótozhatók egymásba, amivel a cég az IT-divíziókat tehermentesítené.
Egyre több népszerű szolgáltatás ellen indít saját alternatívát a Microsoft, a redmondi cég Skype-alapokra helyezett Slack-kihívója után most az IFTTT babérjaira tör, Flow névre hallgató megoldásával, amely kilépett a béta státuszból és már szabadon használatba vehető. A megoldás nagyon hasonlít az említett IFTTT-re, abban ugyanúgy különböző online szolgáltatások nyílt API-ját rendezhetjük tetszőleges logikába, drótozhatunk egymásba, és automatizáltan, korábban megadott feltételeknek megfelelően kapcsolhatjuk ki-be azok funkcióit - termékével ugyanakkor a Microsoft jóval nagyobb hangsúlyt fektet a vállalati felhasználókra. A Flow-val többek között az Office 365, Slack, Dropbox, SalesForce és Dynamics 365 működése is összeköthető.
Áprilisban a cég előzetes verzióban már kiadta a szolgáltatást, a fejlesztési szakasz azonban a frissen bejelentett változattal lezárult, azt az érdekelődő vállalatok már élesben is bevethetik. A rendszerben a cégek a különböző szolgáltatásokból összeállított munkafolyamatokat az azokat használó csapatok, vagy akár a vállalat különböző részlegeinek földrajzi elhelyezkedése alapján is csoportosíthatják, a megoldás environment néven futó tárolóiban. A rendszergazdák a különböző environmenteket egy központi menedzsmentkonzolon, a Microsoft Flow Admin Center felületén kezelhetik, ahol adatvesztés-megelőzési irányelveket is létrehozhatnak. Utóbbiak a különböző bekötött szolgáltatások közötti adatáramlást hivatottak szabályozni, hogy az érzékeny információk ne jussanak ki nyilvános felületekre.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A szolgáltatás a webes felület mellett Android, illetve iOS alkalmazásból is kezelhető, a különböző munkafolyamatok így mobilon is egyszerűen létrehozhatók, illetve az azokhoz kapcsolódó értesítések is megérkeznek a készülékekre. Ha egy cégnél épp nem lenne ihlet az IT-részleg hatékony tehermentesítésére, a Flow egy sor előre elkészített, sablonfolyamatot is ajánl a különböző feladatok automatizálására - pont ahogy az IFTTT is teszi. Ilyen mintaeljárások lehetnek például a beérkező üzenetekre adott automatikus válaszok, illetve az adott céget említő tweetek megfigyelése is. A megoldás jelenleg 58 külső szolgáltatást támogat, ez egyelőre jelentősen kevesebb, mint a konkurens IFTTT 366-os értéke.
A Microsoft Flow ingyenes és fizetős konstrukciókban is használatba vehető. A díjmentesen igénybe vehető verzióban a felhasználók a létrehozott munkafolyamatokat havi 750 alkalommal futtathatják le, a rendszer pedig 15 percenként ellenőrzi, hogy változtak-e az egyes folyamatokat elindító vagy épp megállító feltételek. A havi 5 dollárért használható P1 csomagba már 4500 futtatás és 3 percenként lefutó ellenőrzés jutott, míg a legnagyobb, havi 15 dollárért hirdetett pakk 15 ezer futtatást, percenkénti ellenőrzést és egyéni szerverházirend-beállításokat is tartalmaz.