Szerző: Hlács Ferenc

2015. november 16. 15:56

Online tárhelyet ad az értékelésekért a Google

Frissítette Local Guides szolgáltatását a Google, a vállalat a jövőben többféle jutalmat, köztük online tárhelyet ad azoknak a felhasználóknak, akik aktívan értékelik a térképén lévő vendéglátóhelyeket.

Komoly kihívás elé állíthatja Yelphez, illetve Tripadvisorhoz hasonló ajánlószolgáltatásokat a Google. A vállalat a napokban frissítette saját, Local Guides névre hallgató megoldását, amelyben mostantól  meg is jutalmazza az értékeléseket feltöltő felhasználókat. A Local Guides, a fentebb említett szolgáltatásokhoz hasonlóan éttermek, szórakozóhelyek, illetve hasonló vendéglátóipari egységek értékelését szolgálja, abban a látogatók egy egytől öt csillagig terjedő skálán jelezhetik elégedettségüket az adott hely kapcsán, illetve egy rövid kritikában észrevételeiket is megfogalmazhatják.

A Local Guides, bár jóval kevésbé népszerű, mint például az USA piacán domináns Yelp, komoly előnnyel indul a konkurenciához képest, ugyanis a Google Maps részeként érhető el - a keresőóriás térképe pedig amellett, hogy minden a vállalat ökoszisztémáját használó androidos okostelefonon és tableten előre telepítve érkezik, más platformokon is kifejezetten népszerű. A szolgáltatás tehát nagy tömegek számára elérhető, a Google most igyekszik vonzóvá is tenni.

01:28
 

Share your world with Google Local Guides

Még több videó

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az önjelölt kritikusok a frissült Local Guidesban pontokat kapnak értékeléseikért, az egyes helyekről feltöltött fényképekért, idejétmúlt adatok frissítéséért, új helyek hozzáadásáért vagy épp más felhasználók kérdéseinek megválaszolásáért. Az összegyűjtött pontok alapján a felhasználókat a rendszer az RPG játékokra hajazó módon különböző szintekbe sorolja, a különböző szintekkel pedig egyre vonzóbb előnyök járnak.

Az egyes szintű, azaz 0-4 pontot gyűjtő felhasználók exkluzív sorsolásokon vehetnek részt, amelyeken különböző Google készülékeket nyerhetnek, az 5-49 pontig terjedő második szint pedig korai hozzáférést biztosít a vállalat új termékeihez és szolgáltatásaihoz. A hármas szinten, 50 és 199 pont között a felhasználó egy virtuális Local Guides medált is kap, amellyel a Google Maps felületén is láthatóvá válik az értékelt helyek mellett. 200 pont fölött a vállalat 1 terabájt ingyenes Drive tárhelyet biztosít a felhasználóknak - ez egyébként nem elhanyagolható jutalom, miután alapesetben havi 10 dollárért vehető igénybe.  A ranglétra tetejét az ötödik szint jelenti, ide az ötszáznál több pontot gyűjtő felhasználók tartoznak. Őket a Google ígérete szerint jövőre meghívja majd egy találkozóra, ahol első kézből értesülhetnek a Maps újdonságairól, illetve a cég kampuszát is megtekinthetik.

Az érdeklődők a vállalat kapcsolódó weboldalán iratkozhatnak fel a Local Guides szolgáltatásra, és kezdhetik meg a pontgyűjtést. A friss bejelentésekből persze maga a Maps is profitálhat, a jutalmak potenciálisan a konkurens megoldásokat, például az Apple térképét vagy a nemrég az Audi-BMW-Daimler trió által felvásárolt HERE-t használók egy részét is a Google szolgáltatásához csábíthatják.

Az még az új funkciókat figyelembe véve is valószínűtlen, hogy a Local Guides gyors sikereket érne el a riválisai által uralt Egyesült Államokban, az európai piacon viszont jó esélyekkel indul, miután ott még nem igazán sikerült kitölteni az utóbbi években drasztikusan megcsappant népszerűségű Foursquare által hagyott űrt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról