Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. április 3. 14:30

Bezár az OnLive, a szabadalmakat a Sony viszi

Az OnLive a felhőalapú játék területén az első úttörő volt, ám indulása óta állandó pénzügyi nehézségekkel küzdött, végül alulmaradt a feltörekvő Gaikai-jal szemben. A szolgáltatás hónap végén bezár, az évek során felhalmozott szabadalmakat a Sony vásárolta fel, melyet valószínűleg a Playstation Now további fejlesztéséhez fog felhasználni.

Az OnLive bejelentette, hogy eladta több mint 140 szabadalombóll álló portfólióját a Sonynak, a szolgáltatás pedig hónap végén lehúzza a rolót - az OnLine Game Service, az OnLive Desktop és az SL GO már csak április végéig lesz elérhető. A felhasználók PlayPasson vásárolt játékai a szolgáltatás bezárása után nem lesznek elérhetők, és az OnLive saját mikrokonzolja és kontrollere is használhatatlanná válik. Azoknak, akik február elseje után vásárolták meg a két hardvert, a cég visszatéríti a vételárat.

Nem mindig az elsőké a szerencse

Az OnLive öt éve elsőként tesztelt egyedülálló felhőalapú játékos szolgáltatást, és hamar a sajtó egyik kedvenc startupjává vált. Steve Perlman, az egykor Quicktime és WebTV fejlesztésén is dolgozó alapító ötlete a felhőalapú játék volt: ezzel a technológiával nem a felhasználó számítógépén, konzolján vagy mobileszközén fut a játék, a számítási feladatok távoli szervereken mennek végbe. A játékos így egy tömörített videó formájában kapja meg a játékot, amihez elég egy gyengébb teljesítményű hardver is.

Az ötlet elméletben csábító volt, ennek ellenére a cég folyamatos pénzhiánnyal küzdött a magas költségek, a kevés fizető játékos miatt és az internetszolgáltatói oldalon jelentkező szűk keresztmetszet negatív hatása miatt. Az igazi gondot azonban, hogy a Gaikai felbukkanása jelentette, amit a Sony 380 millió dollárért vásárolt fel 2012-ben, ezzel megszerezve a játékpiac legjobb felhőalapú technológiáját. Az OnLive a játékok multiplatformos használatát megcélzó CloudLift szolgáltatásával éledt újra, ám megerősödnie azóta sem sikerült, így most kénytelen bezárni.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

A Sony a Gaikai technológiáját első körben a Remote Playhez használta fel, majd tavaly útjára indította saját, Playstation Now nevű streaming szolgáltatását, mely az idei év elején bővült havidíjas konstrukcióval. Az OnLive értékes szabadalmaira és eszközeire lecsapva a cég számos innovatív felhőalapú megoldást zsebelt most be, amit nagy valószínűséggel a Playstation Now további fejlesztéséhez fog felhasználni.

Azonban nem csak a Sony izzít be felhős játék terén, hanem az nVidia is - májusban érkezik a GRID, melynek működését az Amazon AWS felhőszolgáltatása támogatja. A GRID hardverkliense a cég Shield nevű konzolja lesz, mely nettó 200 dolláros árával jóval olcsóbb, mint a kortárs Playstation 4 (400 dollár), vagy az Xbox One (350 dollár). Indulásra az Nvidia legalább 50 játékból álló könyvtárat ígér, amely hetente bővülhet újabb címekkel.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.