Szerző: Hlács Ferenc

2016. augusztus 30. 10:30

Ismét óraszíjra költöztet E Ink kijelzőt a Sony

Közel két év után újabb E Ink kijelzőkkel borított okosórát leplezett le a Sony. A FES Watch U, akárcsak elődje, a cég belsős közösségi finanszírozási programjában bizonyíthatja majd létjogosultságát.

Biztosan emlékeznek még néhányan a Sony egyedi okosóra-koncepciójára, amelyet a vállalat 2014 decemberében mutatott be: a FES Watch névre hallgató eszközt tetőtől talpig e-papír kijelző borította, így a viselő a számlap mellett akár a szíjak mintázatát is tetszőlegesen változtathatta. Szűk kétévi hallgatás után a vállalat most új verziót mutatott be a rendhagyó okosórából, FES Watch U néven - az alapkoncepció változatlan, noha első ránézésre a kütyü vaskosabb lett mint az első generáció.

A FES Watch U-t a gyártó kerek, fémkerettel övezett E Ink kijelzővel szerelte fel, a megjelenítő természetesen a szíjról sem maradt le. Feltűnő változás, hogy a pántok és a számlap kijelzője a korábbi FES Watch-csal ellentétben nem egyetlen panelből áll, azok folytonosságát az óratest rámája szakítja meg. Míg a korábban megvillantott modell lényegében egy egyetlen darabból "kivágott" plasztik karperecnek is tűnhetett, az U széria már sokkal jobban emlékeztet a hagyományos okosórákra, egyedi kijelzőitől eltekintve az LG kerek kijelzős modelljeire például kifejezetten hasonlít az eszköz.

Noha olyan dinamikusan változó tartalmakra a hajlítható e-papír paneleken nem számíthatunk, mint egy-egy hagyományos kijelzőn, cserébe nem csak a számlap, de a szíjak kinézete is testreszabható. A komótos, monokróm kijelzőtechnológia ráadásul az okosórák (és általában a mobileszközök) egyik legnagyobb rákfenéjét, a sokszor két napnál is kevesebb üzemidőt is orvosolja, a FES Watch U akár három hétig is működik egyetlen feltöltéssel. A kütyü mindezek mellett vízálló, noha a pontos IP védettségi besorolása egyelőre nem ismert.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Sony hagyományos és prémium kivitelben is elérhetővé teszi az órát, igaz egyelőre csak a japán piacon. A prémium változatnál az eszköz háza acélból készül, számlapját pedig zafírüveg borítja, a mezei verzió valamivel könnyebben karcolódó, hagyományos üveglapja helyett. A két modell árai egyelőre nem ismertek. A készülékhez természetesen mobilalkalmazás is jár, az okostelefonnal Bluetooth-on összekapcsolt kütyün az app segítségével változtathatjuk meg a számlapokat vagy akár a szíjakon megjelenített tartalmat. Első körben egy tucat különböző digitális számlap és pántminta lesz elérhető az órához, ezek száma a jövőben vélhetően gyarapodik majd.

Ahogy 2014-ben, a Sony most is egy közösségi finanszírozási kampány keretei között indítja útnak először az órát, hogy felmérje az igényt az unortodox kütyüre és minimalizálja a piacra dobással kapcsolatos kockázatokat. A vállalat nem Kickstarteren vagy IndieGogón engedi útjára készüléket, hanem saját, kifejezetten a hasonló, kísérleti termékek közösségi validálására létrehozott First Flight program keretei között. A kezdeményezésben kiadott eszközöket a támogatók a hagyományos közösségi finanszírozó oldalakhoz hasonlóan megrendelhetik, azokat a Sony a kezdeti szakaszban saját maga értékesíti. A platformról elrajtoló eszközökkel a cég a japán piacot veszi célba, noha a megfelelő érdeklődés esetén nem kizárt, hogy azok más területekre is eljutnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról