Szerző: Asztalos Olivér

2015. december 15. 18:00

A játékfejlesztőkön segítene az AMD

Egy nyílt kezdeményezéssel nyújtana mankót a játékfejlesztőknek az AMD. A cég a GPUOpen-ben látja a játékok megfelelő optimalizálásnak egyik lehetséges kulcsát.

Érdekes kezdeményezéssel rukkolt elő az AMD. A nyílt forráskódú GPUOpen csomaggal a fejlesztők munkáját (is) könnyítené a processzorokat és grafikus egységeket tervező cég. A kezdeményezés alapja az információ-megosztás, az egyes szakemberek és stúdiók publikálhatják a játékok készítése során szerzett különböző tapasztaltaikat, fejlesztéseiket, amiket a közösség tagjai felhasználhatnának.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ezzel az AMD elsődleges célja a játékok minőségének javítása, amibe főként a konzolos címek PC-s átiratai tartoznak bele. A cég számára kiemelt fontosságú a kérdés, mivel jelenleg az összes valamirevaló konzol AMD grafikus egységet használ, ami PC-s piaci részesedéséhez mérten aránytalanul nagy befolyást ad a cég kezébe a játékos middleware-ek piacán.

A GPUOpen kezdeményezése a GitHub portálra invitálja a fejlesztőket, az AMD elképzelése szerint itt fognak központosulni a szakemberek szabadon felhasználható fejlesztései és tapasztalatai. Az oldalon összegyűlt tudástárral egy úgynevezett middleware-t is össze szeretnének állítani, ami a konkurens Nvidia esetében gyakorlatilag a GameWorks-öt jelenti. Ugyanakkor míg utóbbi egy zárt rendszer, addig az AMD megoldása teljesen nyitott lesz, legalábbis jelen állás szerint. Ezzel az AMD megoldása elvben rugalmasabb, a fejlesztőknek majd nem feltétlenül a leképezőt kell az effektekhez igazítani, ahogy az a konkurens megoldásánál szükséges.

A GPUOpen első elemei januárban kerülnek fel az említett oldalra. Az AMD által készített megoldások között olyan ismert effektek vannak mint a Tomb Raiderből megismert TressFX 3.0-s verziója. Emellett különféle eszközöket és könyvtárakat is publikál majd az AMD, melyek között már DirectX 12-es megoldások is vannak.

A GameWorks rugalmatlan felépítése már jó néhány problémához vezetett a múltban. Erre jó példa az Assassin's Creed Unity vagy Batman: Arkham Knight blamája, amivel mindkét címe méltán érdemelte ki a citromdíjat. Az AMD kezdeményezése épp az ilyen esetek elkerülése miatt született, de hogy ennek milyen sikere lesz, az a cég támogatása mellett majd inkább a fejlesztők hozzáállásán és lelkesedésén fog múlni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról