Szerző: Hlács Ferenc

2015. október 13. 11:33

Integrálná a webshopokat a Facebook

Egyre tovább tartaná a vásárlókat saját felületén a Facebook. A közösségi oldal több új funkciót is bejelentett, amelyek segítségével a külső, sokszor lassú webshopok helyett már a Facebook alkalmazás elhagyása nélkül böngészhetők a különböző kereskedők termékei.

Alig jelentette be kísérleti jelleggel indított új "Like" alternatíváit a Facebook, a közösségi oldal máris újabb tesztelés alatt álló funkcióról rántotta le a leplet. A cég ezúttal nem a bejegyzésekre adható reakciókat árnyalja tovább, helyette a mobil platformon történő vásárlást könnyítené meg felhasználói számára - illetve a termékek értékesítését partnereinek.

A Facebook által idézett comScore online elemzőcég idén augusztusi adatai szerint, az Egyesült Államokban a felhasználók mobil platformokon töltött idejük döntő többségét nem a böngészőben, sokkal inkább maroknyi alkalmazásokban töltik, amelyek között nem meglepő módon előkelő helyen áll a Facebook, illetve a tulajdonában lévő Instagram. A vállalat szerint továbbá a felhasználók majdnem fele kifejezetten termékek után kutat a felületén, legyen szó az üzenőfalról vagy a különböző csoportokról - a közösségi oldal ennek megfelelően mobilon különösen vonzó felületet jelent a hirdetőknek, kereskedőknek.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A cég által bevezetett új funkció, a hirdetésekhez kapcsolódó, június óta tesztelt Canvas felületet viszi egy lépéssel tovább. Az opció lényege, hogy a felhasználónak ne kelljen egy-egy reklámra bökve a kereskedő sokszor lassú, nem megfelelően optimalizált oldalára navigálnia az adott termék részletesebb megismeréséhez, azt a Facebook appban maradva, gyorsan, teljes kijelzőn tehesse meg.

A néhány kiválasztott partnerrel már tesztelt funkciót a közösségi oldal most továbbgondolta: egy hirdetésre nyomva a felhasználó, a megjelenő teljes kijelzős felületen már nem csak az adott termékről kap plusz információkat, de a kereskedő más termékei között is böngészhet, illetve egy-egy darab kapcsán különböző változatokat is megtekinthet -  például egy ruhát különböző színekben. A termék kiválasztása után már csak a vásárlás véglegesítése történik a kereskedő oldalán. A megoldás egyszerre veheti rá az embereket, hogy többet vásároljanak a közösségi oldal felületéről, illetve ezzel együtt tovább csökkenheti az azon kívül töltött időt.

A Facebook ezzel párhuzamosan több újítást is tesztel, illetve bevezetett, amelyekkel a felhasználókat a vásárlási folyamat minél hosszabb szakaszán vagy akár annak végéig felületén tarthatja. Ilyen a szeptember elején bejelentett Shop szekció, amelyet a vállalatok saját Facebook oldalaikba építhetnek be, és amelyben a cégeknek fő termékeik bemutatására van lehetőségük. A közösségi oldal emellett a tavaly bejelentett direkt vásárlás gomb tesztelését is folytatja: a "Buy" gombbal a Facebook felületének elhagyása nélkül vehető meg a hirdetésben látható termék. Ez a funkció nem csak mobilon, de a közösségi oldal asztali verziójában is jelen lesz. Végül de nem utolsó sorban a cég egy új, a csoportokkal és oldalakkal egyenrangú, "Shopping" szekció bevezetését is tervezi, amely nevéből is adódóan kifejezetten a vásárlásra fókuszál majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról