Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. július 2. 10:35

Közel a Figma tőzsdére lépése

A Figma elsődleges részvénykibocsátása jelen sejtések szerint júliusra várható, és az egyik legjobban várt idei tőzsdei bevezetés lehet.

A Figma felhőalapú tervezőplatform tulajdonosa áprilisban bizalmasan nyújtotta be az elsődleges nyilvános részvénykibocsátáshoz szükséges kérelmet az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez (SEC), melynek részletei eddig nem voltak nyilvánosan hozzáférhetők. A vállalat pénzügyi helyzetéről átfogó képet adó S-1 regisztrációs nyilatkozat főbb információi kedden váltak elérhetővé, ami azt sejteti, hogy már közeledik a tőzsdére lépés dátuma. A cég a New York-i tőzsdén (NYSE) fog kereskedni és a FIG tickert használja a részvényekhez.

A Figma nem árulta el, hogy pontosan mennyi részvényt tervez kibocsátani, de az elmúlt évek egyik legjobban várt bevezetésére lehet számítani, tekintettel a Figma növekedési ütemére és magas magánpiaci értékelésére. A Renaissance Capital IPO-szakértői becslése szerint a Figma akár 1,5 milliárd dollárt is bevonhat a kibocsátás során.

A tájékoztatóból kiderül, hogy a cég bevétele az első negyedévben 46%-kal 228,2 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 156,2 millió dollárhoz képest. A vállalat nettó nyeresége 44,9 millió dollár volt, szemben a megelőző időszakban jelentett 13,5 millió dollárral. A vállalat 2024 során 749 millió dolláros éves bevételt ért el, ami 48%-os növekedést a 2023-as eredményhez viszonyítva. A benyújtott dokumentum szerint a Figmának több mint 13 millió havi aktív felhasználója van, de a felhasználóknak csak harmada tervező. 

A 2021-es az alacsony kamatozású kockázatitőke-boom közepette a Figma értéke 10 milliárd dollár volt, de a vállalat értékét tavaly egy vételi ajánlatban 12,5 milliárd dollárra becsülték. A vállalat a bejelentés szerint az elsődleges részvénykibocsátással bevont összeget adósságtörlesztésre, tőkére és potenciálisan felvásárlásokra kívánja felhasználni.

figmatőzsde

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

A vállalat 2023-ban nyereséges volt, de még abban az évben egy hatalmas, 732 millió dolláros veszteséget könyvelt el, ami nagyrészt egy jelentősebb egyszeri költség volt. 2024 negyedik negyedévére a Figma ismét nyereségről számolt be, akárcsak 2025 első negyedévében.

A startup 1646 alkalmazottal rendelkezik, és 450 ezer ügyfelet szolgál ki, köztük az Airbnb, a Google, a Microsoft, a Netflix, a Salesforce, a Spotify, a Square, a Stripe és a Zoom cgeket, felhasználóinak 85%-a az Egyesült Államokon kívül esik. A március végén jelentett ügyfélbázisból legalább 1031 partner járult hozzá legalább évi 100 ezer dollárral az éves bevételhez, ami 47%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Dylan Field, a Figma társalapítója szerint a kockázati finanszírozású startupok előtt két út áll: a tőzsdére lépés, vagy a felvásárlás, utóbbi úton már megpróbáltak végigmenni. Utalt ezzel minden bizonnyal arra, hogy több mint egy éve a versenyügyi hatóságok nyomására az Adobe visszalépett a Figma felvásárlására irányuló terveitől, ami az Adobe fennállásának legnagyobb, 20 milliárd dolláros akvizíciós ügylete lehetett volna. A kölcsönös felmondás eredményeként az Adobe egymilliárd dollár készpénzt volt köteles fizetni a Figmának bánatpénzként.

A 2012-ben alapított Figma startup öt évvel később kiadott product design toolja az évek során a mobilapplikáció- és webdizájnerek kedvencévé, egyben az Adobe XD szoftver konkurenciájává vált. Az eszköz vonzósága, hogy viszonylag gyorsan implementálja a tervezők által javasolt fejlesztéseket, a különféle komponensektől kezdve az animációkig minden funkció gyorsan működtethető egyetlen böngészőben, letisztult és intuitív kezelőfelülettel.

A Figma sem hagyja ki az AI-ziccert


A Figma május végén a Config esemény keretén belül jelentette be legújabb, generatív AI-jal dolgozó termékeit, melyek betöltik a lyukakat ahhoz, hogy a Figma egyetlen platformon belül támogathasson egy egész terméktervezési folyamatot. Az egyik újdonság a Figma Sites website builder, ami a Figma Design részeként lesz elérhető az alkotók számára, hogy projektjeikből egyszerűen készíthessenek működőképes oldalakat. 

A szintén bétában induló Figma Buzz leginkább a Canvához hasonlít abban, hogy fő célja a marketinganyagok, a márkához kapcsolódó egyszerűbb grafikai feladatok, közösségimédia-bejegyzések, e-mailek tervezésében való segítség. Szintén rendelkezik generatív AI-képességekkel, így szöveges promptokkal segít képeket létrehozni akár táblázatokból kinyert információk alapján. Végül pedig a Figma Draw vektorgrafikus szerkesztő az Adobe Illustrator egyszerűsített változatának is tekinthető, számos ecsettel, textúrával és effekttel a méretezhető képek és logók létrehozásához vagy beállításához terméktervezési projektekhez.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról