Közel a Figma tőzsdére lépése
A Figma elsődleges részvénykibocsátása jelen sejtések szerint júliusra várható, és az egyik legjobban várt idei tőzsdei bevezetés lehet.
A Figma felhőalapú tervezőplatform tulajdonosa áprilisban bizalmasan nyújtotta be az elsődleges nyilvános részvénykibocsátáshoz szükséges kérelmet az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletéhez (SEC), melynek részletei eddig nem voltak nyilvánosan hozzáférhetők. A vállalat pénzügyi helyzetéről átfogó képet adó S-1 regisztrációs nyilatkozat főbb információi kedden váltak elérhetővé, ami azt sejteti, hogy már közeledik a tőzsdére lépés dátuma. A cég a New York-i tőzsdén (NYSE) fog kereskedni és a FIG tickert használja a részvényekhez.
A Figma nem árulta el, hogy pontosan mennyi részvényt tervez kibocsátani, de az elmúlt évek egyik legjobban várt bevezetésére lehet számítani, tekintettel a Figma növekedési ütemére és magas magánpiaci értékelésére. A Renaissance Capital IPO-szakértői becslése szerint a Figma akár 1,5 milliárd dollárt is bevonhat a kibocsátás során.
A tájékoztatóból kiderül, hogy a cég bevétele az első negyedévben 46%-kal 228,2 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 156,2 millió dollárhoz képest. A vállalat nettó nyeresége 44,9 millió dollár volt, szemben a megelőző időszakban jelentett 13,5 millió dollárral. A vállalat 2024 során 749 millió dolláros éves bevételt ért el, ami 48%-os növekedést a 2023-as eredményhez viszonyítva. A benyújtott dokumentum szerint a Figmának több mint 13 millió havi aktív felhasználója van, de a felhasználóknak csak harmada tervező.
A 2021-es az alacsony kamatozású kockázatitőke-boom közepette a Figma értéke 10 milliárd dollár volt, de a vállalat értékét tavaly egy vételi ajánlatban 12,5 milliárd dollárra becsülték. A vállalat a bejelentés szerint az elsődleges részvénykibocsátással bevont összeget adósságtörlesztésre, tőkére és potenciálisan felvásárlásokra kívánja felhasználni.
Ollé, lesz SYSADMINDAY! Duna melletti szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, szakmázás, barátok, még több sörcsap.
A vállalat 2023-ban nyereséges volt, de még abban az évben egy hatalmas, 732 millió dolláros veszteséget könyvelt el, ami nagyrészt egy jelentősebb egyszeri költség volt. 2024 negyedik negyedévére a Figma ismét nyereségről számolt be, akárcsak 2025 első negyedévében.
A startup 1646 alkalmazottal rendelkezik, és 450 ezer ügyfelet szolgál ki, köztük az Airbnb, a Google, a Microsoft, a Netflix, a Salesforce, a Spotify, a Square, a Stripe és a Zoom cgeket, felhasználóinak 85%-a az Egyesült Államokon kívül esik. A március végén jelentett ügyfélbázisból legalább 1031 partner járult hozzá legalább évi 100 ezer dollárral az éves bevételhez, ami 47%-os növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Dylan Field, a Figma társalapítója szerint a kockázati finanszírozású startupok előtt két út áll: a tőzsdére lépés, vagy a felvásárlás, utóbbi úton már megpróbáltak végigmenni. Utalt ezzel minden bizonnyal arra, hogy több mint egy éve a versenyügyi hatóságok nyomására az Adobe visszalépett a Figma felvásárlására irányuló terveitől, ami az Adobe fennállásának legnagyobb, 20 milliárd dolláros akvizíciós ügylete lehetett volna. A kölcsönös felmondás eredményeként az Adobe egymilliárd dollár készpénzt volt köteles fizetni a Figmának bánatpénzként.
A 2012-ben alapított Figma startup öt évvel később kiadott product design toolja az évek során a mobilapplikáció- és webdizájnerek kedvencévé, egyben az Adobe XD szoftver konkurenciájává vált. Az eszköz vonzósága, hogy viszonylag gyorsan implementálja a tervezők által javasolt fejlesztéseket, a különféle komponensektől kezdve az animációkig minden funkció gyorsan működtethető egyetlen böngészőben, letisztult és intuitív kezelőfelülettel.
A Figma sem hagyja ki az AI-ziccert
A Figma május végén a Config esemény keretén belül jelentette be legújabb, generatív AI-jal dolgozó termékeit, melyek betöltik a lyukakat ahhoz, hogy a Figma egyetlen platformon belül támogathasson egy egész terméktervezési folyamatot. Az egyik újdonság a Figma Sites website builder, ami a Figma Design részeként lesz elérhető az alkotók számára, hogy projektjeikből egyszerűen készíthessenek működőképes oldalakat.
A szintén bétában induló Figma Buzz leginkább a Canvához hasonlít abban, hogy fő célja a marketinganyagok, a márkához kapcsolódó egyszerűbb grafikai feladatok, közösségimédia-bejegyzések, e-mailek tervezésében való segítség. Szintén rendelkezik generatív AI-képességekkel, így szöveges promptokkal segít képeket létrehozni akár táblázatokból kinyert információk alapján. Végül pedig a Figma Draw vektorgrafikus szerkesztő az Adobe Illustrator egyszerűsített változatának is tekinthető, számos ecsettel, textúrával és effekttel a méretezhető képek és logók létrehozásához vagy beállításához terméktervezési projektekhez.