A Maxnál is indul a fiókmegosztás korlátozása
A streamingszolgáltatás a következő hetekben már elkezdi figyelmeztetni az előfizetőket a fiókmegosztással való leszámolásra, jövőre pedig a tettek mezejére lép.
Tavaly nyár óta tudni, hogy a fiókmegosztást korlátozó Netflix példáján felbuzdulva a másik versenytárs, a Max streamingszolgáltatást üzemeltető Warner Bros. Discovery is kedvet kapott hasonló intézkedéshez. A cég az év elején erősítette meg, hogy még az év vége előtt megkezdi a fiókmegosztás korlátozását háztartásokon kívül. A harmadik negyedéves bevételek jelentésekor a napokban pedig konkretizálta, hogy a következő hónapokban kezdi meg a felhasználók értesítését, mielőtt év elején fokozatosan bevezeti a korlátozást.
A vállalat közel tízmilliárd dolláros bevételt is jelentett az elmúlt negyedévben, valamint 7,2 millió új Max-előfizetőt, amivel összesen már 110,5 millió előfizetőre hízott a globális bázis. Ez az eddigi legnagyobb növekedés előfizetői számban a platform történetében - a fiókmegosztás korlátozásával valószínűleg még több levet ki tud majd préselni a citromból a tulajdonos. Kellemetlenebb hír, hogy Gunnar Wiedenfels pénzügyi igazgató az áremelés lehetőségét sem zárja ki, miután az előfizetéses csomag ára idén ismét drágult, ahogy tavaly előtt is.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A trend nem meglepő, mivel a plusz fiókok hozzárendelését az előfizetéshez már valamennyi streamingszolgáltató elkezdte, vagy elkezdte sarcoltatni. A sort kezdő Netflix után a Disney+ előfizetőit érte utol szeptemberben a szigor. A Netflixszel ellenétben egy Disney+‑előfizetéshez csak egy plusz felhasználó tartozhat, amelyet csak egyetlen háztartáson kívüli személy vehet igénybe. A plusz felhasználó díja havonta 1490 Ft, azaz háromszáz forinttal több, mint a Netflix esetében - az opciót egyelőre csak a közvetlenül a Disney+ által számlázott előfizetésekhez lehet beállítani.
A Max esetében még nem tudni, hogy pontosan milyen összegre lehet számítani, de a bevezetési procedúra hasonlóan hangzik, mint ahogyan a Disney+ esetében is történt, tehát a cég hónapokkal azelőtt kezdett e-maileket küldeni az ügyfeleknek, hogy bevezette volna az „extra tag” opciót.
Az HBO Max tavaly májusban hagyta el a Home Box Office rövidítéseként évtizedek óta használt HBO betűszót, miután elrajtolt az Egyesült Államokban a Discovery+ és az HBO Max egybegyúrásával létrejövő szolgáltatás, amely az új tartalmak mellett új díjcsomagstruktúrát is hozott magával. Nemrég történt meg az átkeresztelés az Egyesült Királyságban és Ausztráliában. A második és harmadik negyedévben pedig elindult az európai bevezetés is.