Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. november 21. 13:49

Magyarországon az internet = Facebook

Az uniós polgárok egyre inkább megbízható forrásnak tekintik az online hírplatformokat és a közösségi média csatornákat, köztük az influencereket, Magyarországon pedig kiemelkedően alacsony a közmédia hitelességébe vetett bizalom - derül ki a legfrissebb uniós felmérésből.

Az Európai Parlament weboldalán nemrég vált megtekinthetővé az Eurobarométer friss, médiafogyasztási szokásokat és a médiába vetett bizalmat felmérő kutatása, aminek különösen a magyar internezők online fogyasztási szokásaira vonatkozó része lehet érdekes. Az egyik fő megállapítás, hogy szinte csak Magyarországra jellemző az uniós tagállamok közül, hogy polgárai  inkább a közösségi média felületekről vagy online híroldalakon tájékozódnak, mint a közszolgálati médiából.

Számokban ez így fest: a közmédia hitelessége hazánkban kapta a legrosszabb ítéletet 27 tagállam közül, a válaszadók mindössze 25 százaléka jelölte meg legmegbízhatóbb hírforrásként. A közmédiát előzi a közösségi média és az online platformok, majd harmadik helyen a YouTube és egyéb videós platformok. A negyedik helyen a nyomtatott sajtó, illetve a magán tévé- és rádiócsatornák és az influenszerek.

internet_stat

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Uniós viszonylatban a polgárok elsődleges hírforrásaként a televízió dominál (71%), ezt távolabb követik az online sajtó és hírplatformok (42%). A harmadik helyen a rádió és a közösségi média platformok állnak 37%-kal. Az előző évek felméréseihez képest legnagyobb arányban a közösségi médiából tájékozódók száma nőtt. Magyarország Ciprussal, Bulgáriával, Portugáliával és Szlovéniával karöltve azon országok között van, ahol a többség inkább a Facebookon vagy más közösségi felületen keresztül jut el egy hírig - ezzel szemben az uniós országok többségében a felhasználók közvetlenül adott hírforrás oldalát vagy mobilalkalmazását keresik fel.

Hazánkban az uniós 63 százalék felett továbbra is a Facebook a legnépszerűbb közösségi média oldal. Nálunk első helyen van a Facebook, az uniós országok közül a legmagasabban: a válaszadók 83 százaléka használta a szolgáltatást a megelőző 7 napban. A közösségi oldalakat szintén az uniós átlagnál (47 százalék) több magyar használja (52 százalék) a hírek és aktuális események nyomon követésének céljából. A legnépszerűbb közösségi szolgáltatások listáján a Facebookot követi a Messenger és a YouTube. 

a címlapról