Szerző: Koi Tamás

2025. november 17. 10:12

Adathalász Google-hirdetéseket vizsgál a GVH

Adathalász weboldalakra mutató hirdetéseket adhattak fel sikerrel csalók a Google Ads rendszerében, ami miatt a vállalat ír fiókcégét vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal. A csalók az MBH Bank nevével éltek vissza.

Egy magyar kereskedelmi bank, az MBH Bank nevével visszaélő adathalász hirdetések jelenhettek tavasztól meg a Google keresőjében, mivel a cég feltételezhetően nem a szakmai gondosság követelményeinek megfelelően járt el a Google Ads hirdetési platform működtetése során, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a keresőcég ír leányvállalatával szemben.

A szervezet hétfői közleménye szerint a Google valószínűsíthetően nem ellenőrizte megfelelően, hogy a megjelenő adathalász hirdetések megfelelnek-e a saját irányelveinek és a jogszabályi előírásoknak, valamint elmulasztotta az adathalász domain fiókok időben történő letiltását, annak ellenére, hogy fel kellett volna ismernie azok veszélyességét és meg kellett volna tennie a szükséges intézkedéseket a további megtévesztések megelőzése érdekében.

google_ads_nagyito

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A fentiek következtében az MBH Bank Nyrt. nevével visszaélő adathalász célú, hamis banki weboldalak – mint például mbhbank.nu, mhbbauk.com, mhhbunk.com – fizetett hirdetésként jelentek meg a Google kereső találati listájának élén.

Amennyiben a felhasználó az MBH Bank Nyrt.-vel kapcsolatos kulcsszavakra keresett rá (például: „MBH Bank belépés”, „MBH netbank”), ezek a megtévesztő hirdetések kiemelt pozícióban jelentek meg a Google keresőoldalain, megelőzve az MBH Bank Nyrt. hivatalos weboldalára mutató linkeket is - jegyzi meg a versenyhatóság.

Bár az ehhez hasonló esetek többnyire kiberbiztonsági incidensekként vannak kezelve, a GVH most mégis fogást találhat a Google-ön fogyasztóvédelmi aspektusból, amit a magyar versenyhatóság arra alapoz, hogy már önmagában a csaló hirdetések megjelenítése tisztességtelenen kereskedelmi gyakorlatlan minősül, 

a címlapról

CODE

0

Vibe codingban nyomul előre a Google

2025. december 5. 12:22

A keresőóriás partnerséget kötött a Replit startuppal, mely időközben meghódította az Anthropic Claude Code és a Cursor területét.