Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. március 8. 09:56

Leszámol a YouTube a legidegesítőbb hirdetéssel

A világ legnépszerűbb videómegosztója kivezeti a videolejátszó felé helyezett, mára elavultnak számító megjelenítéssel előugró hirdetéseket, ami már csak azért is szokatlan, mert eddig nem volt példa rá, hogy a platform a kevesebb reklám felé tegyen lépést, és még sosem vezetett ki bannertípust.

A YouTube optimalizálja a felületén megjelenített reklámformátumokat, melynek részeként április 6-tól végleg kivezeti az egyik legidegesítőbb megjelenítési módot, a tartalom egy részét kitakaró, idegesítően előugró téglalapos „overlay” bannereket. A határidőtől kezdve a formátum nem lesz elérhető, miután az alkotó bekapcsolta a hirdetéseket a YouTube Studioban.

Az ősrégi, már elavultnak hívható hirdetéstípus csak asztali böngészőben látható, mobilos felületen nem, így a videómegosztó szerint nem lesz túlságosan számottevő hatása a kivezetésnek, ha a készítők más formátumokat választanak helyette. Ugyan a reklámok idegesítőek a nézők számára, de a készítők gyakran csak akkor kapnak pénzt a munkájuk után, ha elérnek egy bizonyos hirdetési küszöböt, vagy kattintást.

overlay_hirdetés
tényleg mi lehetne ennél idegesítőbb?

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A szalaghirdetés egyébként a videósok számára sem volt a leghatékonyabb a céljaik eléréséhez, a hirdetők úgyis dönthettek, hogy csak akkor fizetnek, ha a néző rá is kattint a bannerre, ám mivel inkább az inkább a frászt hozta az emberek jelentős részére, nagyobb eséllyel történt meg az X gomb azonnali megnyomása az előugró ablakok sarkában, mint a reklámozott termékre való kattintás. A „kihagyás” gombbal rendelkező videohirdetések szintén nem fizetnek, ha a felhasználók a kihagyás gombra kattintanak.

Maga a cég is elismeri, hogy a formátum zavaró volt a nézők számára, és ezután csak olyan hirdetéseket lehet majd látni, amik a videó lejátszása előtt, a közepén, vagy utána jelennek meg. Emellett a "termék megtekintése" feliratú előugró hirdetés használata is megengedett maradt, ahogy az ajánlott videók listáján megjelenő bannerek.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról