:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. március 8. 09:56

Leszámol a YouTube a legidegesítőbb hirdetéssel

A világ legnépszerűbb videómegosztója kivezeti a videolejátszó felé helyezett, mára elavultnak számító megjelenítéssel előugró hirdetéseket, ami már csak azért is szokatlan, mert eddig nem volt példa rá, hogy a platform a kevesebb reklám felé tegyen lépést, és még sosem vezetett ki bannertípust.

A YouTube optimalizálja a felületén megjelenített reklámformátumokat, melynek részeként április 6-tól végleg kivezeti az egyik legidegesítőbb megjelenítési módot, a tartalom egy részét kitakaró, idegesítően előugró téglalapos „overlay” bannereket. A határidőtől kezdve a formátum nem lesz elérhető, miután az alkotó bekapcsolta a hirdetéseket a YouTube Studioban.

Az ősrégi, már elavultnak hívható hirdetéstípus csak asztali böngészőben látható, mobilos felületen nem, így a videómegosztó szerint nem lesz túlságosan számottevő hatása a kivezetésnek, ha a készítők más formátumokat választanak helyette. Ugyan a reklámok idegesítőek a nézők számára, de a készítők gyakran csak akkor kapnak pénzt a munkájuk után, ha elérnek egy bizonyos hirdetési küszöböt, vagy kattintást.

overlay_hirdetés
tényleg mi lehetne ennél idegesítőbb?

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

A szalaghirdetés egyébként a videósok számára sem volt a leghatékonyabb a céljaik eléréséhez, a hirdetők úgyis dönthettek, hogy csak akkor fizetnek, ha a néző rá is kattint a bannerre, ám mivel inkább az inkább a frászt hozta az emberek jelentős részére, nagyobb eséllyel történt meg az X gomb azonnali megnyomása az előugró ablakok sarkában, mint a reklámozott termékre való kattintás. A „kihagyás” gombbal rendelkező videohirdetések szintén nem fizetnek, ha a felhasználók a kihagyás gombra kattintanak.

Maga a cég is elismeri, hogy a formátum zavaró volt a nézők számára, és ezután csak olyan hirdetéseket lehet majd látni, amik a videó lejátszása előtt, a közepén, vagy utána jelennek meg. Emellett a "termék megtekintése" feliratú előugró hirdetés használata is megengedett maradt, ahogy az ajánlott videók listáján megjelenő bannerek.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról

tévé

38

Új platformra költözik a OneTV

2025. november 3. 10:00

A One új androidos set-top boxokkal bővíti a szolgáltatást, az egyikbe beépített Dolby Atmos hangsugárzó is került.