Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. augusztus 8. 14:06

Egyelőre szinte senkit nem érdekelnek a Netflix játékai

Kevés előfizetőt győzött meg eddig a Netflix Games szerény kínálata, bár a cég már korábban is említette, hogy hosszútávfutásban tervezi megerősíteni játékos lábát.

A világ legnagyobb online videostreaming-szolgáltatójának számító Netflix tavaly novemberben élesítette mobiljáték-platformját, ami eddig nem tűnik túl népszerűnek: a 221 milliós előfizetői bázis kevesebb mint egy százaléka játszik a kínált programokkal az Apptopia alkalmazáselemző cég friss számai szerint. A játékokat eddig összesen 23,3 millió alkalommal töltötték le, és átlagosan napi 1,7 millió felhasználó indítja el valamelyik programot, ami messze elmarad a vezető mobiljátékok népszerűségétől.

A Netflix-előfizetésbe beletartozó, mobilon és táblagépen elérhető Netflix Games eddig meglehetősen szerény kínálatot tud felmutatni, indulásakor mindössze öt cím volt elérhető, amit időközben 24-re sikerült tornázni. Az Apple Arcade működéséhez hasonlóan a játékok nem tartalmaznak hirdetéseket, további díjakat vagy alkalmazáson belüli vásárlásokat, és nagyrészük valamilyen konkrét sorozathoz fűződik a rajongók további tartalomra való igényének kielégítésére. A kínálatban megtalálható például a "Stranger Things 3: The Game" és egy sakkjáték is, ami a The Queen's Gambit alapján készült.

netflix

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

A Netflix nem közölte, hogy mennyit fektetett be eddig játékokba idén, az eddigi nyilvánosságra hozott információk szerint annyit tudni, hogy a finn Next Games felvásárlása 72 milió dollárba került, és az év végére a tervek szerint már 50 játék alkothatja a kínálatot. A vállalat korábban azt is közölte, hogy a jövőben minden játékost el kíván majd érni, függetlenül attól, hogy az illető mely műfajokat részesíti előnyben, így a jelenlegi, egyszerűbb felépítésű mobiljátékok után mélyebb vizekre is kievezne, mely a továbbiakban is reklámmentes játékokat ígér a megszokott havi díjért cserébe. A cég a választék gyors bővülését ígérte tavaly év végén, részben házon belül fejlesztett címekkel, melyhez a jövőben várhatóan a Night School Studio nevű indie fejlesztőcég szeptember végi felvásárlásához hasonló ügyletek adják majd a táptalajt, ezt erősítve tovább a Next Games behúzásával.

A vállalat ugyanakkor a filmes tartalmak esetében egyre intenzívebb versenyre kényszerül az olyan, feltörekvő konkurensekkel szemben, mint a Disney+ vagy az HBO Max, ebben a küzdelemben jelenthet új fegyvert a játékipari terjeszkedés, ami egyelőre nem tűnik túl gyümölcsözőnek. Tavaly a cég vezetője megjegyezte, hogy hosszútávban gondolkodnak, és több hónapon, akár éveken át tartó tanulás és kísérletezés mellett kötelezték el magukat annak érdekében, hogy a játékos szegmens is kellően vonzó tudjon lenni az előfizetők számára úgy, hogy a programok kiegészítsék a Netflix ismert filmes és sorozatos univerzumait.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

2

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.