Újabb leépítések a Netflixnél
Csökkenő előfizetői bázisához igazítja költségeit a Netflix, miután árakat emelt és elküldte 150 dolgozóját, most újabb kör leépítés jön.
Mintegy 300 munkavállalójától (munkaerő-állománya kb. 4 százalékától) válik meg a Netflix egy második körös leépítés részeként, miután májusban 150 alkalmazottját küldte el és bontott szerződést számos vállalkozóval. Az elbocsátások nemzetközi és amerikai csapatokat is érintenek a Netflix szóvivője, Bao Nguyen közlése szerint, aki hozzátette, hogy fontos befektetések vannak folyamatban a cégen belül, de a költségeket az üzletük lassuló növekedéséhez kell igazítaniuk. Nguyen arról nem nyilatkozott a The Verge-nek, hogy a jövőben terveznek-e hasonló lépéseket.
A streamingszolgáltató első negyedéves jelentése nem volt biztató, a bevételek növekedési üteme lassult, és az elmúlt évtizedben először volt rá példa, hogy a szolgáltatás előfizetőket vesztett. A jelenleg nagyjából 220 milliós előfizetői bázissal rendelkező streamingszolgáltatással az idei év első negyedévében 200 ezerrel többen bontottak szerződést, mint ahányan frissen csatlakoztak hozzá. A vállalat szerint a második negyedévben (április és június közt) további kétmillióval csökkenhet az előfizetők száma. A negyedévet 7,78 milliárd dolláros árbevétellel sikerült zárni, ami szintén elmaradt az elemzők által belengetett 7,93 milliárd dollártól.
Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?
A Netflix előfizetői bázisán való lendítés egyre nehezebb feladat, aminek eredményeként a vezetőség több lépést fontol, egy reklámmal tűzdelt olcsóbb csomag bevezetése mellett a jelszómegosztással való leszámolást is, de a közös használatot korlátozó változások bevezetése azonban körülbelül még egy évet fog igénybevenni.
A Kantar kutatócég felmérései szerint a streamingszolgáltatások lemondásának elsődleges oka az előfizetők körében a spórolási szándék, még az Egyesült Államokban is, ahol az Egyesült Királysággal ellenben viszonylag stabil az előfizetések száma. Ted Sarandos, a Netflix társ-vezérigazgatója, tartalmi vezetője csütörtökön egy konferencián bejelentette, hogy számos céggel folynak tárgyalások hirdetésekkel kapcsolatban, akikkel közösen szeretnének dolgozni az árérzékenyebb célcsoport megszólításán.
Közben egyre erősődik a konkurencia, a Disney+ online videostreaming-platform előfizetői tábora óriási ütemben bővül, és az HBO és HBO Max előfizetők száma is az év elején hárommillióval nőtt, ezzel átlépve a 77 milliós határt.