Szerző: Habók Lilla

2022. július 28. 23:17

Vége lehet a tolakodó reklámoknak a Google Play appokban

Igyekszik javítani a Google saját alkalmazásboltjának megítélésén jó néhány új szabály bevezetésével. Még akár valóban javulhat is a felhasználói élmény, ha a fejlesztőknek minden új Google Play szabályt sikerül betartani, és a cégnek az eredményeket számon kérni.

Fokozatosan egyre több szabályt szeretne bevezetni a Google Play a jobb felhasználói élmény és biztonság érdekében, a vállalat bejegyzése szerint. A különböző határidők biztosítják elméletileg a fejlesztőknek, hogy legyen idejük végrehajtani a szükséges változtatásokat, amelyek többek közt a tolakodó reklámokat, a riasztás típusú értesítéseket vagy a hamisított márkajelzéseket szeretnék megszüntetni.

A héten megjelent szabályok közül az elsők augusztus 31-én lépnek életbe, így innentől kezdve tilos az appoknak másnak kiadni magukat, például felhatalmazás nélkül a kormányzattal vagy vállalatokkal közös kapcsolatra utalni. Ha egy app nem kormányzati, akkor nem is tüntetheti fel magát annak a nemzeti emblémák használatával. Más példával, ha egy appot nem a Google fejlesztett, akkor nem is lehet rá azt írni, hogy a Google fejlesztette. Nem lehet egy ismert márkához teljesen hasonló logókat és ikonokat sem használni. A cég így próbálja hivatalos keretek közt is tiltani a másolók, hamisítványok terjedését.

google_play_fejlesztok_hamisitas
Az alsó sorban szereplő, módosított logók is szabálysértők lesznek (Forrás: Google Play)

Szintén augusztus 31-e után szabálysértésnek számít az egészségügyi félretájékoztatás is az appokon belül. Nem szabad hamis állításokat közölni a vakcinákról, hivatalosan nem elfogadott kezelésekről, vagy bármilyen más káros egészségügyi terápiáról.

Szintén fontos változás, hogy szeptember 30-tól tiltott a hirtelen megjelenő, teljes oldalt betöltő hirdetési formátumok (interstitials) használata. Ezek jellemzően akkor tűnnek fel a mobilképernyőn, amikor a felhasználók például egy játékban szintet lépnek, vagy elindítanak egy appot. Továbbá nem engedett a 15 másodperc elteltével sem bezárható, teljes képernyős reklámok használata.

Bár van itt egy képlékeny kivétel, mivel a felhasználót nem zavaró hirdetések ennél tovább is a képernyőn lehetnek, például a játékok eredményjelző képernyője után megjelenő hirdetések tartoznak a kategóriába a Google magyarázata szerint. A tiltások egyébként minden reklámtípust érintenek, akár videós, GIF-es vagy statikus tartalmakról van szó. A szabályokat érezhető és nem titkolt módon a Coalition for Better Ads szabványai inspirálták, amelyek a Chrome esetében is érvényesek.

google_mobil_hirdetes_tiltas
Tilos lesz a hirtelen felugró, teljes képernyős hirdetés (Forrás: Google Play)

Ezenkívül szabályt sért majd például a képernyőkép-készítést tiltó funkció (flag_secure) megkerülése - kivéve az akadálymentesítést támogató appoknak. Továbbá nem szabad az Android VPN szolgáltatást a felhasználói adatok követésére használni, sem a forgalom átirányításával hirdetéseket megjeleníteni. A riasztást (use_exact_alarm) csak az ébresztőórák, naptárak vagy időmérő appok használhatják majd, amelyeknek körét a Google ellenőrzi. Az előfizetéseket kínáló appoknak pedig egyértelműen jelezni kell, hogyan lehet a szolgáltatást lemondani.

Jól látszik, hogy a Google meglévő tapasztalatok alapján állította össze a szabálymódosításokat, és a határidőt követően tényleg érvényre fogja juttatni azokat. A leírtak sok esetben valóban a felhasználókat bosszantó felhasználói gyakorlatokra utalnak, amelyeknek időszerű a megszüntetése, de a Google-nek körültekintően kell majd eljárni az egyes esetek kiértékelésekor, mielőtt például letilt egy alkalmazást valamelyik szabályra hivatkozva.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 15. 05:35

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.