Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. június 24. 11:00

Közösségimédia-monitorozó eszközétől szabadul meg a Meta

A Meta leállítja a virális bejegyzések követésére szolgáló CrowdTangle-t, amit több kutató is használt a közösségi médiában terjedő dezinformáció felderítésére.

A Bloomberg forrásai szerint a Meta jó ideje már nem fordít semmilyen különösebb figyelmet a CrowdTangle fejlesztésére, a jövőben pedig teljesen leállítja a működését. A cég már februárban megkezdte a leállítási folyamatot, majd azt kis időre felfüggesztette az uniós Digital Services Act miatt. A cég szóvivőjének nyilatkozata szerint a közösségimédia-monitorozó szolgáltatás legalább az idei félidős választásokig még használható lesz, a jövőben helyette „még értékesebb” eszközöket fognak biztosítani a kutatók számára.

A CrowdTangle többek közt kiadóknak, újságíróknak, kutatóknak, tényellenőrzöknek nyújt segítséget, hogy követhessék és elemezhessék a közösségi médiában felkapott történeteket. Az adatokat oldalakról, csoportokból, Instagram-fiókokból és népszerű subredditekből húzza be, nem csak a felkapott posztokat teszi láthatóvá, de a rájuk érkezett reakciókat is össszegyűjti.

meta_crowdtangle

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

A megszűnésével azonban számos kutató eshet el egy fontos adatgyűjtő felülettől, köztük Kevin Roose, aki a CrowdTangle-ön keresztül tárta fel, hogy a felhasználók részéről nagy az elkötelezettség a jobboldali hírforrások felé. Roose szerint a cégen belül élénk vita folyik arról, hogy mennyi információt adhatnak ki, a CrowdTangle alapító és vezető Brandon Silverman 2021 októberében távozott is a cégtől nézeteltérések miatt.

A Facebook hírfolyamért felelős vezetője, John Hegeman egy Twitter-bejegyzésben azzal érvelt, hogy az ő napi top tízes, a CrowdTangle adatai alapján készített listája ugyan pontos adatokat ad a netezők engagementjéről, azaz hogy mennyi kommentet, lájkot kapnak a posztok, de ez nem reprezentálja hűen, hogy mit lát a legtöbb ember a Facebookon. Szerinte hatékonyabb megoldás lenne ebből a célból, ha a cég arról adna ki adatot, hogy mennyi egy bejegyzés elérése, de ilyeneket nem szolgáltat közvetlenül a Facebook.

A közösségi óriás 2016-ban vásárolta fel a CrowdTangle-t azzal a céllal, hogy a kiadók egyszerűbben tárhassák fel a fontos történeteket, mérhessék azok közösségi teljesítményét, és felfedezhessék a véleményvezéreket, nem csak a Facebookon, de az Instagramon és a Twitteren is. A Bloomberg cikke említi, hogy a Common Cause érdekképviseleti szervezet korábban álhírek beazonosítására is használta az eszközt, így azokat könnyebb volt jelenteni a Facebook és a Twitter felé eltávolításra.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.

GEMINI

3

Licencelné az Apple a Google generatív MI modelljét

2024. március 18. 10:34

A Google Gemini hozná el a generatív képességeket az iPhone-okra, legalábbis már zajlanak az erről szóló tárgyalások. A részleteket egyelőre még nem véglegesítették a felek.