Szerző: Koi Tamás

2022. május 16. 09:26

Újra globális márkává erősödne a Honor

A kínai Huawei Technologies-ből kivált Honor az utóbbi egy-másfél évet gyakorlatilag azzal töltötte, hogy a honi piacon megerősödjön - eközben azonban a világ többi régiójában szinte teljesen lekerült a gyártó a radarról. Ez most változhat, a cég új, globális expanziós politikájával.

Belehúz a Honor a nyugati piacokon - a Huawei spinoff-márkája önálló működésének első másfél évében gyakorlatilag kizárólag a kínai piacra koncentrált, aminek meg is lett az eredménye: a cég a kínai okostelefon-piacot mára vezeti, az anyaországon kívül azonban teljesen eltűnt szem elől. 

A márka vezérigazgatója, George Zhao múlt héten a Nikkei Asia-nak nyilatkozva kiemelte, a társaság eltökélt a masszív globális terjeszkedés iránt a következő években. A cégvezető becslése szerint a Honor export termelése öt éven belül meghaladhatja majd a hazai volument, miután a vállalat kezdetben 20 európai piacon (köztük olyan, statisztikai szempontból hibahatárnak minősülő kis országban is, mint Magyarország), majd később több új régióban erősítené jelenlétét az okostelefonok piacán.

canalys_22q1_china

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Honor az idei első negyedévben először ért fel a kínai okostelefon-piac csúcsára, átvéve az első helyet a tradicionálisan erős Oppo-Vivo párostól. A cég több tényezőnek köszönheti sikerét a honi piacon, így a Honor a koronavírust kísérő globális félvezetőhiány idején kifejezetten jól gazdálkodott a beszállítói kapcsolatokkal, készletekkel, másrészt jó ütemmel lépett az amerikai szankciók által padlóra küldött egykori anyavállalat, a Huawei helyébe.

A gyártó helyzetét segítette az is, hogy számos egykori Huawei-mérnököt át tudott venni (a dolgozói létszám 2020 óta a másfélszeresére nőtt, a Honor jelenlegi 12 ezer alkalmazottjának több mint fele a kutatás-fejlesztési részlegen dolgozik) illetve ki tudta használni jó disztribúciós kapcsolatait.

A nyugati piacokon a céget segítheti továbbá, hogy a Honor számos piacon kvázi bevezetett márkanévnek számít, így a brand gyakorlatilag a létrejötte óta jelen van Európában is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról