Szerző: Koi Tamás

2021. augusztus 5. 09:54

A hirdetések manipulációja miatt perlik a LinkedIn-t

Több hirdető közös keresetben beperelte a Microsofthoz tartozó LinkedIn-t, amiért a szolgáltatás álláspontjuk szerint fals adatokat szolgáltatott a hirdetések megtekintéséről. A cég szerint a rendszerben valóban volt egy hibás metrikára vezető bug, de ezért a hirdetők korábban kárpótlást kaptak.

Tárgyalásra alkalmasnak találta egy San Jose-i kerületi bíró több felperes közös keresetét, melyben a hirdetések árát meghatározó statisztikák különböző módszerekkel történő elcsalásával vádolják a LinkedIn üzemeltetőit. A vád szerint a szolgáltatás többek között a botok által generált forgalmat, a félrekattintásokat és a kizárólag hirdetések árának növelése célját szolgáló szándékos többletkattintások alapján határozta meg a rendszerben megjelenítendő hirdetések árát.

A felperesek szerint emellett a LinkedInnek az a gyakorlata sem tekinthető fairnek, hogy az okostelefonos appokban automatikusan elinduló videókat akkor is lejátszottnak tekinti a rendszer, ha a felhasználó csak átgörgetett felettük, és egy másodpercet sem nézett meg belőlük valójában.

linkedin_header

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Reuters tudósítása szerint a felperesek azután nyújtották be a keresetet, hogy a LinkedIn tavaly novemberben bejelentette, egy a rendszerben több hónappal korábban felfedezett bug miatt több mint 400 ezer esetben túlszámlázhatta hirdetőit. A cég akkor azzal védekezett, hogy a túlszámlázás összege az esetek 90%-ban nem érte el a 25 dollárt, illetve később minden hirdetőt kárpótolt a cég.

A hirdetők keresetükben ugyanakkor arra hivatkoznak, hogy a téves adatokon alapuló félreszámlázás miatt csökkent a máshol elkölthető büdzséjük. A felperesek pontosan meg nem határozott összegű kártérítést követelnek a fentiek miatt a LinkedIntől.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról