Szerző: Asztalos Olivér

2021. április 30. 09:53

Kilőtt a Facebook nyeresége

A Facebook negyedéves jelentése alapján van még lehetőség a növekedésre az online hirdetési piacon: a forgalom másfélszeresére, a profit kétszeresére nőtt.

Nagyon erős első negyedévet zárt a Facebook. A közösségi oldal 26,17 milliárd dolláros bevételt könyvelt el, amely közel 48 százalékkal múlja felül 2020 hasonló időszakának forgalmát. A nyereség még ennél is nagyobbat ugrott: az egy évvel korábbi 4,9 helyett 9,5 milliárd dollár maradt a kasszában, amely mintegy 94 százalékos javulást jelentett. Utóbbiban a vállalat működésének szempontjából kritikus, bruttó árrés mutató jelentős, 10 százalékpontos javulási is komoly szerepet játszott, amely így 43 százalékra erősödött.

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa Június 16-án érkezik az idei első kraftie meetup!

A bevételek elsöprő többsége szokás szerint a hirdetésekből folyt be, a reklámüzletág közel 25,4 milliárd dollárért felelt a teljes forgalomból, míg a cég egyéb bevételi forrásai 732 millió dollárt hoztak a konyhára. A felhasználószámok is tovább nőttek az első negyedéveben, így a Facebook napi aktív felhasználói 8 százalékkal lettek többen az időszakban az egy évvel korábbi számokhoz viszonyítva, ami 1,88 milliárd felhasználót jelent. A szolgáltatás havi aktív "népessége" éves szinten 9,6 százalékkal gyarapodott, 2,85 milliárdra.

fb_earn

Az újabb, dinamikus növekedés mögött elsősorban továbbra is a pandémia miatti távolságtartás áll, amelynek hála sikerült felülmúlni az első negyedévre prognosztizált számokat. A már említett, bruttó árrésben látható erős növekedés mögött a különféle reklámok átlagos eladási árának 30 százalékos emelkedése áll. Szinten sokat segített a további gyarapodásban, hogy a megjelenített reklámok száma is tovább nőtt, mintegy 12 százalékkal. Nem csoda, hogy Mark Zuckerberg, a Facebook elnök-vezérigazgatója elégedettségének adott hangot a negyedéves beszámolóban. Zuckerberg azt ígérte, hogy vállalatával tovább folytatják a fejlesztéseket, elsősorban a virtuális és kiterjesztett valóságra, illetve a különféle kereskedelmi megoldásokra fókuszálva.

GYŰLNEK A FELLEGEK

Érdekes lesz látni, hogy a következő negyedévekben mennyi marad meg a mostani, látványosan nagy lendületből. A siker egyik kulcsa ugyanis a globális koronavírus-járvány alatt világszerte felívelő online kereskedelem volt - 2021-ben mindenesetre a cég már kihívásokra is számíthat a hirdetési piacon, egyrészt a szigorodó európai szabályozásoknak, másrészt az iOS 14.5 napokban bemutatott változása miatt.

Az Apple mobilos platformján ugyanis a fejlesztőknek már kötelező engedélyt kérniük a felhasználóktól azok weboldalakon és appokon átívelő követésére a hirdetések targetálásához. A megoldást a cég eredetileg már az iOS 14 tavalyi megjelenésekor be akarta vezetni, végül azonban a funkció rajtjának elhalasztása mellett döntött, hogy a fejlesztőknek legyen idejük arra megfelelően felkészülni.

Az Apple rendszerének módosítása nem az egyetlen, amely a jövőben érzékenyen érintheti a Facebook pénzügyi mutatóit. Az ír adatvédelmi hatóság (Data Protection Commission, azaz DPC) bő két hete jelentette be, hogy vizsgálatot indult a félmilliárdos Facebook-adatszivárgás miatt, melynek részeként több mint félmilliárd felhasználó személyes adatai kerültek illetéktelen kézbe, illetve érhetők el most is gyakorlatilag bárki számára az interneten. Amennyiben az ügyben végül a Facebookot bűnösnek találják, az egy szabad szemmel jól látható büntetést jelenthet Zuckerbergék számára.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról

Hirdetés

AI az IT-ban: ennek már fele sem tréfa

2025. június 15. 10:09

Az AI technológiai és munkaerőpiaci hatásai az informatikában (2025) címmel érkezik az idei első kraftie meetup június 16-án.