Szerző: Koi Tamás

2021. április 20. 09:43

Rágyúr az élő beszédre a Facebook

Új, elsősorban élő beszédre kihegyezett funkciókkal egészíti ki repertoárját a jövőben a Facebook, mely ezzel elsősorban az utóbbi időben egyre komolyabb felhasználói bázist maga mellé állító Clubhouse platformnak kíván versenytársat állítani.

Új, hangalapú közösségi szolgáltatásokat vezet be a következő időszakban a Facebook, melyek a cég szerint minden eddiginél egyszerűbbé és könnyebbé teszik majd többek közt az élő szavas kapcsolattartást - ezzel a hagyományosan írott szöveg, képek és videók megosztására használt közösségi oldal újabb lehetőséget adna a regisztrált felhasználóknak, csoportoknak és véleményvezéreknek a kapcsolattartásra, nem utolsósorban pedig bevételszerzésre.

A három támpilléren álló stratégia legfontosabb építőeleme az idén nyáron induló Live Audio Rooms, mely mind a Facebookon mind a Messengeren lehetővé tenné, hogy élő szavas chatben kommunikáljanak egymással a felhasználók. A funkciót először egyes csoportoknak és véleményvezéreknek teszik majd elérhetővé, emellett szerepel a tervek közt egyebek mellett a hangfolyam rögzítésének és utólagos terjesztésének a lehetősége, valamint az egyes chatekhez (szobákhoz) való hozzáférés előfizetési vagy egyszeri díjhoz kötése.

soundbites-audio-creation-tool-and-listening-side-by-side

Biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum témákkal folytatjuk

Május 18-19-én lesz HWSW free! meetup-sorozat következő állomása.

Biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum témákkal folytatjuk Május 18-19-én lesz HWSW free! meetup-sorozat következő állomása.

Az önkifejezés új eszközeként tekint a Facebook a Soundbites nevű új funkcióra, melyet rövid, hírfolyamban megjelenő hangklipek készítésére használhatnak majd a regisztrált felhasználók. A rövid klipeket különféle effektekkel, leiratokkal is ki lehet majd egészíteni, ezzel a szolgáltatás leginkább a tinédzserek körében különösen népszerű TikTok hangalapú megfelelőjének tekinthető.

Végül a Facebook az eddigiekhez képest komolyabb hangsúlyt kíván fektetni a podcastek disztribúciójára, így a szolgáltatás rövidesen a felhasználók érdeklődési körének megfelelő tartalmak kiajánlása során podcasteket is feltüntet majd, illetve kifejezett cél, hogy a podcastek elérése, böngészése valamint letöltése a Facebook-applikáción belül lényegesen könnyebbé váljon. 

A közösségi szolgáltatás emellett új megállapodást hozott tető alá a világ legnagyobb online zenestreaming-platformjával, a Spotify-jal, melynek keretén belül - várhatóan szintén a nyár során - érkezik a Facebook appba szervesen integrált Spotify médialejátszó. Ezzel anélkül lehet majd lejátszani a Spotify tartalmait, hogy a felhasználó kilépne a Facebook appból, illetve egyes, hivatalosan meg nem erősített információk szerint ez az együttműködés lesz az alapja a Facebook fentebb említett podcast-disztribúciós megoldásának.

a címlapról