Szerző: Hlács Ferenc

2021. január 15. 09:42

Szépen hízott a Steam 2020-ban

A globális kijárási korlátozások alatt sokan ütötték el az időt PC-s játékokkal.

Közzétette a 2020-as év eredményeire vonatkozó jelentését a Steam, az online játékáruház beszámolójából pedig jól látszik, hogy a tavalyi kijárási korlátozások alatt sokan nyúltak PC-s játékokhoz a "kényszerszabadidő" elütésére - ami a játékosok számában és a játékban töltött időt tekintve is komoly növekedést hozott.

Az éves beszámoló szerint 2020-ban mintegy 120 millióra hízott a havi aktív játékosok száma, a napi aktív gamerek pedig már 62 millióan vannak a platformon. A Steam által jelentett legmagasabb egyidejű játékosszám 24,8 millió volt tavaly, illetve mindezeken túl a havi új vásárlások száma is rekordot döntött, elérte a 2,6 milliót. A platformon így 2020-ban a megelőző évhez képest 21,4 százalékkal több játék talált gazdára, a felhasználók által a játékokban eltöltött idő pedig 50,7 százalékkal lőtt ki a 2019-es számokhoz képest, ami havonta nem kevesebb mint 31,3 milliárd órát jelent.  A PC-s játékok iránti kiemelt érdeklődést az is jól mutatja, hogy a Steam 2019-es és tavalyi Téli Vásárai között a platformon 36 százalékkal nőtt a 100 ezer dolláros bevételt meghaladó játékok száma.

steam202001

Az elmúlt évben Steam pontprogramja is kifejezetten sikeres volt: a korábban csak vásári események alatt elérhető funkció 2020-ban a Steam állandó tartozéka lett. A felhasználók a játékvásárlásokért, illetve a közösségbeli aktivitásért gyűjthetnek pontokat, amelyeket különböző avatarokra, profiljukhoz animált hátterekre, csevegésben matricákra, és hasonló digitális kiegészítőkre válthatják be. December óta pedig már a fejlesztők is létrehozhatnak játékspecifikus tárgyakat, amelyeket a játékosok Steam pontokért vehetnek meg. A pontokat tavaly mintegy 15,5 millió felhasználó váltotta be 99 millió tárgyra, 2 millió felhasználó pedig társainak is osztogatott közösségi díjakat, összesen 7 milliót.

steam202002

A koronavírus-járvány, illetve a kijárási korlátozások elől tavaly a virtuális valóságba is egyre többen menekültek, az egyébként nem túl tempósan bővülő szegmens a Steamen egészen látványos növekedést mutatott, a platformon a PC-s VR játékeladások a legnagyobb sikercím, a Half-Life: Alyx eredményeit nem számolva 32 százalékot növekedtek, előbbi pedig a Steam szerint további mintegy 39 százalékkal dobta meg az értékesítéseket.

steam202003

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az eladásokat nem csak a VR headsettel már régóta rendelkező felhasználók hajtották, tavaly a platform szerint 1,7 millió Steam felhasználó volt, aki először vett VR játékot. 2020-ban a felhasználók összesen 104 millió PC-s VR játékmenetet indítottak, amelyek átlagosan 32 percig tartottak. A teljes VR játékidő a Steam szerint 30 százalékkal növekedett.

A Steam letöltési forgalma tavaly nem meglepő módon a jóindulattal is felemásra sikerült Cyberpunk 2077 rajtjakor döntött csúcsot, annál 52 Tbps forgalomról számolt be a cég, miután csak az előtöltési időszakban 26 Tbps-t könyvelt el. Ezzel a korábbi csúcsot megduplázta az áruház. A vállalatot egyébként tavaly több ország kormányzati testületei is megkeresték (más online óriásokkal egyetemben) hogy a globális home office miatti forgalomnövekedés csökkentésében segédkezzen, emiatt pedig a Steam több változtatást is eszközölt, egyebek mellett átütemezte a játékfrissítéseket a jellemző csúcsidőkön kívülre.

steam202004

Ami az idei terveket illeti, a vállalat gőzerővel dolgozik, hogy még 2021-ben Kínában is elérhetővé tegye a Steamet, továbbá egyszerűbb bejelentkezést, továbbfejlesztett pontprogramot és szélesebb körű linuxos játéktámogatást is ígér. A jelentés további részleteiért érdemes felkeresni a Steam kapcsolódó posztját.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

FLIP

3

Kagylómobillal erősít a Honor

2024. június 14. 10:28

A cég útnak indította első flip típusú készülékét, amivel újabb hézagot foltoz be a nagy márkák elleni versenyben.