Szerző: Koi Tamás

2020. november 27. 10:20

Már most pluszos 2020 a magyar e-kereskedők számára

Továbbra is rekordokat dönget a magyar online kiskereskedelmi forgalom, a szektor nettó árbevétele már a harmadik negyedév végére meghaladta a teljes tavalyi szintet.

Bár még nincs vége az évnek, ha az online kereskedők ma bezárnának, már akkor is a tavalyit jelentősen meghaladó bevétellel számolhatnának. Ma már szinte közhelyszámba megy, hogy az online kereskedelmi szektor a koronavírus világjárvány egyik legnagyobb nyertese, ezt a magyarországi számok is alátámasztják, bár az év végi hajrában még számos faktor kapcsán bizonytalanok az elemzők - derül ki a GKI Digital felméréséből, melyet ezúttal is az Árukereső.hu -val közösen készített a kutatócég.

A koronavírus e- kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az év első negyedévében is érezhető volt, azonban a második negyedévre vált igazán meghatározóvá - áll az elemzésben. Miközben a kereskedelem legnagyobb része gyakorlatilag stagnált, az online piac első negyedéve 21%-os, míg a második negyedéve önmagában is impozáns, 47%-os bővülést produkált. Ugyan a harmadik negyedév – a nyári hónapok során – már lassabb dinamikájú bővüléssel zárt (+19%), még ezzel a „gyengébb” három hónappal együtt is az elmúlt 5 év leggyorsabb növekedésének lehetünk tanúi.

csomagszortirozas

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Ennek köszönhetően 2020 első 9 hónapjának online forgalma 30%-kal haladta meg a tavalyi év azonos időszakát, elérve a bruttó 526,5 milliárd forintos szintet. Az e-kereskedelmi forgalom tekintetében, az utolsó negyedévre a GKI Digital és az Árukereső.hu összességében, 25-30%-os növekedéssel számol, amivel az év egésze is 30%-os növekedés fölé kerülhet. Ez kétszerese a tavalyi év bővülési ütemének - hívja fel a figyelmet a tanulmány.

A felmérés adataiból az is látszik, hogy a 2020-as forgalombővülés leginkább a műszaki és számítástechnikai cikkek, a barkács és lakásfelszerelési eszközök, valamint az élelmiszereket, illetve drogériai- és háztartási termékeket magába foglaló FMCG területén volt jelentős. A műszaki cikkek online értékesítésből származó forgalma csupán a második negyedévben 84%-kal bővült év-év alapon, a harmadik negyedév pedig további 28%-os bővülést hozott a szektornak. Sokatmondó, hogy 2019-ben a műszaki szektor online forgalma még az utolsó, ünnepi negyedévben se tudott ilyen mértékben bővülni.

Az ilyenkor szokásos, a Black Friday akciókkal induló év végi karácsonyi bevásárlási rohamra kihatással lehet, hogy a járvány egyik nyilvánvaló hatásaként 2020-ban kevesebb embernek tervezünk ajándékot adni karácsony alkalmából. A tágabb rokonság, ismerősök, munkatársak esetében az ajándékozás elmaradása érthető, mivel nem biztos, hogy az ünnepek során mindenkivel személyesen is tudunk majd találkozni. Emiatt, míg tavaly átlagosan 8 ember részére készültünk kisebb-nagyobb meglepetéssel, idén a várakozások szerint csupán a legszűkebb családra, és a közeli barátokra, vagyis 5-6 főre korlátozódik ez a lista.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról