Szerző: Koi Tamás

2020. november 16. 13:25

Már a Black Friday-en is megjelenik a pánikvásárlás

A koronavírus járvány második hullámának felszálló ágában az ilyenkor szokásos Black Friday akcióknál is felüti a fejét a pánikvásárlás jelensége, legalábbis erről tanúskodik az Extreme Digital, ahol a múlt pénteki akciós napon a szájmaszk volt a harmadik legnépszerűbb termék - volt aki tíz dobozzal vásárolt a mostanra gyakorlatilag mindenhol kötelezően használandó védelmi eszközből.

HIRDETÉS

Óriási, az előzetes várakozásokat felülmúló forgalmat bonyolított az egyik legnagyobb hazai online webáruház, az Extreme Digital az idei Black Friday akciós napon, melyet a cég idén november 13-án tartott. Az idei akció időtartama alatt a tavalyi fekete péntekhez képest a webshop 46 százalékkal nagyobb bevételt generált Magyarországon, a rendelések száma pedig 43 százalékkal nőtt itthon - derül ki a cég által ma kiadott sajtóközleményből.

A járványhelyzet miatt idén a slágertermékek toplistája is jócskán átalakult, idén a napi használati cikkek voltak a legkelendőbbek, és bár a korábbi hasonló akciók már rendszerint az ünnepekre való készülődés jegyében teltek, idén új jelenségként már ebben az akciós időszakban is felütötte a fejét a pánikvásárlás.

Erre utal legalábbis az Extreme Digital értékesített legnépszerűbb termékek körébe a Black&Decker akkumulátoros csavarbehajtó és a Nespresso kapszulás kávéfőző mellett bekerült az 50 db-os eldobható szájmaszk-egységcsomag - voltak, akik utóbbiból jelentős tételben vásároltak az akciós napon.

covid_panicshopping

Murphy és a biztonságos programozás: néhány tanulságos történet (x)

Klasszikus security fail mesék kíváncsi fejlesztőknek.

Murphy és a biztonságos programozás: néhány tanulságos történet (x) Klasszikus security fail mesék kíváncsi fejlesztőknek.

Mindez vélhetően elsősorban annak köszönhető, hogy a kormányzati és önkormányzati intézkedések révén ma már gyakorlatilag minden közterületen kötelező a maszkviselés a koronavírus terjedésének meggátolása érdekében, az ezzel kapcsolatos döntések éppen a Black Friday időszak előtt láttak napvilágot.

A sajtóközleményből kiderül továbbá, hogy a legnagyobb értékben napi használati cikkeket, szerszámokat és játékokat vásároltak a magyar vásárlók az Extreme Digitalnál. A mobiltelefon annak ellenére csak a negyedik lett, hogy több kurrens iPhone modell, és középkategóriás androidos készülék volt elérhető - ezek közül a Samsung A-széria és a Xiaomi Redmi modellei voltak a legkelendőbbek.

A COVID-19 időszakban az Extreme Digitallal egyazon cégcsoportba tartozó eMAG-nál is szokatlan termékmátrixból állhat majd a toplista. Így a cég már előre jelezte, hogy egyebek mellett "féldisznó" és covid-teszt is elérhető lesz majd az idei akciós kínálatban, melynek pontos részleteiről ezen a pénteken rántja le a leplet a webáruház.

4 alkalmas, 12 órás biztonságos szoftverfejlesztés alapjai és Scrum otthonról képzésekkel köszönünk el 2020-tól.

a címlapról