Szerző: Hlács Ferenc

2020. május 15. 12:20

Augusztustól irtja az erőforráséhes reklámokat a Chrome

A böngésző 86-os főverziójával érkezik a Heavy Ad Intervention funkció.

Hamarosan bekeményít az erőforrás-éhes reklámokkal szemben a Google, a cég Chrome böngészőjében idén augusztustól blokkolni kezdi a túl sok rendszererőforrást felemésztő hirdetéseket. A "Heavy Ad Intervention" a böngésző Canary kiadásaiban már kipróbálható, a stabil verzióba pedig augusztus végén, a Chrome 86-tal érkezik meg.

A Google már tavaly július óta dolgozik a funkción, amely javítani hivatott a felhasználók böngészési élményét, illetve nem utolsó sorban a mobiladat-fogyasztást is visszafoghatja, mobileszközökön pedig azok akkumulátoros üzemidejére is pozitív hatással lehet. A keresőóriás a megoldással a 4 megabájtnál több hálózati sávszélességet és 60 másodpercnél több CPU időt felemésztő reklámokat szűri majd ki, illetve azokat, amelyek 30 másodpercen belül több mint 15 másodperc CPU erőforrást emésztenek fel.

adgoog

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A kigyomlált reklámok helyén egy egyszerű "ad removed" vagy "hirdetés eltávolítva" üzenet jelenik meg, egy hivatkozással, amely az eltávolítás lehetséges okait taglalja. A funkció a Chrome 86-tól alapértelmezetten aktív lesz mind a a böngésző asztali, mind mobilos verzióiban.

A Google szerint jelenleg nem sok hirdetés lépi át a fent megjelölt, kritikus értékeket, az összes hirdetés mindössze 0,3 százalékáról van szó - ugyanakkor ezek a reklámok felelnek a Chrome-ban a hirdetések által felhasznált hálózati adatforgalom 27 százalékáért, az összesített CPU használatból pedig mintegy 28 százalékos szeletet hasítanak ki. Ennek többféle oka is lehet, a gyenge optimalizációtól akár a hirdetésekbe rejtett kriptobányász scriptekig.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról