:

Szerző: Hlács Ferenc

2020. május 15. 12:20

Augusztustól irtja az erőforráséhes reklámokat a Chrome

A böngésző 86-os főverziójával érkezik a Heavy Ad Intervention funkció.

Hamarosan bekeményít az erőforrás-éhes reklámokkal szemben a Google, a cég Chrome böngészőjében idén augusztustól blokkolni kezdi a túl sok rendszererőforrást felemésztő hirdetéseket. A "Heavy Ad Intervention" a böngésző Canary kiadásaiban már kipróbálható, a stabil verzióba pedig augusztus végén, a Chrome 86-tal érkezik meg.

A Google már tavaly július óta dolgozik a funkción, amely javítani hivatott a felhasználók böngészési élményét, illetve nem utolsó sorban a mobiladat-fogyasztást is visszafoghatja, mobileszközökön pedig azok akkumulátoros üzemidejére is pozitív hatással lehet. A keresőóriás a megoldással a 4 megabájtnál több hálózati sávszélességet és 60 másodpercnél több CPU időt felemésztő reklámokat szűri majd ki, illetve azokat, amelyek 30 másodpercen belül több mint 15 másodperc CPU erőforrást emésztenek fel.

adgoog

5 erős érv a Kafka alapozó képzésünk mellett

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

5 erős érv a Kafka alapozó képzésünk mellett Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

A kigyomlált reklámok helyén egy egyszerű "ad removed" vagy "hirdetés eltávolítva" üzenet jelenik meg, egy hivatkozással, amely az eltávolítás lehetséges okait taglalja. A funkció a Chrome 86-tól alapértelmezetten aktív lesz mind a a böngésző asztali, mind mobilos verzióiban.

A Google szerint jelenleg nem sok hirdetés lépi át a fent megjelölt, kritikus értékeket, az összes hirdetés mindössze 0,3 százalékáról van szó - ugyanakkor ezek a reklámok felelnek a Chrome-ban a hirdetések által felhasznált hálózati adatforgalom 27 százalékáért, az összesített CPU használatból pedig mintegy 28 százalékos szeletet hasítanak ki. Ennek többféle oka is lehet, a gyenge optimalizációtól akár a hirdetésekbe rejtett kriptobányász scriptekig.

Visszatérő, 63. kraftie adásunkban rugóztunk a 4 napos munkahéten, a home office lassú halálán, a PIP-en és LinkedIn beállításokon, illetve a neres adás folytatásán is.

a címlapról

orcl

0

Sokkolta a Wall Streetet az Oracle

2025. szeptember 10. 09:51

A cég szerződéses lekötött megrendelésállománya az egekben, hatalmas növekedés jöhet a következő években.