Szerző: Hlács Ferenc

2020. május 8. 10:15

Páneurópai koronavírus hackathonon is taroltak a magyar fejlesztők

Az EUvsVirus hackathonon két magyar győztes lett, a verseny folytatására pedig négy hazai csapat jutott tovább - több formáció már a hazai Hack the Crisisről is ismerős lehet.

A hazai Hack The Crisis után a nemzetközi színtéren is bizonyítottak a magyar fejlesztők a koronavírus járvány okozta krízishelyzet orvoslását célzó projektjeikkel: két magyar csapat is kategóriagyőztes lett az április 24-26 között tartott, páneurópai EUvsVirus hackathonon, összesen pedig négy hazai formáció mehet tovább a május végén rendezett Matchathonra, amelyen megoldásaikat a különböző szegmensekből érkező végfelhasználóknak mutathatják be. A teljesítmény annak fényében még látványosabb, hogy a megmérettetésen összesen több mint 20 ezer résztvevő csapattag indult, ennek pedig nagyjából egy százaléka, mintegy 200 fő volt magyar - mégis a díjak több mint 30 százalékát söpörték be. 

A korábbi Hack the Crisis hackathonok szervezői, illetve az Európai Innovációs Tanács által szervezett EUvsVirust az hazai Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Design Terminállal együttműködve nemzeti kurátorként támogatta. A hat fő győztes között tehát két magyar csapat is ott volt: az egészségügyet célzó megoldásokat tömörítő Health & Life kategória aranyérmét a Team Discover, a krízishelyzetben a vállalkozásokat segítő kezdeményezéseket gyűjtő Business Continuity kategóriáét pedig a Linistry vitte el.

FELTURBÓZOTT DIAGNOSZTIKA

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Team Discover csapata egy a kórházi dolgozók munkáját segítő diagnosztikai headsetet fejleszt, amellyel drasztikusan felgyorsítható a páciensek állapotának ellenőrzése - a csapat már a magyar Hack the Crisisen is díjazott volt. Az egyszerűen használható eszközt a betegnek elég felvenni, az pedig automatikusan megméri a testhőmérsékletét, véroxigén-szaturációját, illetve a légzésszámát, az adatokat pedig egy központi szerverre továbbítja. Itt a mért adatok áttekinthetők és elemezhetők, illetve értesítések beállítására is lehetőség van bizonyos értékek elérése esetén, így az egészségügyi dolgozók gyorsan reagálhatnak, ha egy-egy beteg állapota romlásnak indulna.

1:56
 

Team Discover - #EUvsVirus Health & Life WINNER

Még több videó

A megoldás a még nem intenzív osztályon fekvő betegeket célozza, akiknél a nővérek átlagosan páciensenként 5 percet töltenek el a fenti mérésekkel - a Team Discover headsetével a csapat szerint ennyi idő alatt akár 100 beteg értékei is ellenőrizhetők. Az eszköz ráadásul nem csak felgyorsítja a munkát, de biztonságosabbá is teszi azt, miután a nővéreknek nem kell egy helyen tartózkodni a betegekkel, illetve a sok helyen egyébként is hiánycikknek számító védőfelszereléseket sem kell használniuk. A csapat a teljes mértékben használható prototípust 48 óra alatt rakta össze, annak költsége mindössze 21 euró volt - ez az összeg pedig a sorozatgyártással tovább csökkenthető.

SORBAN ÁLLÁS OTTHONRÓL

A Business Continuity, vagy üzletfolytonosság kategória győztese az ugyancsak hazai Linistry lett, amelynek terméke a fizikai sorban állást spórolná meg felhasználóinak. A budapesti székhelyű, kétéves startup termék már most világszerte több milliós felhasználóbázissal rendelkezik, az krízishelyzetben pedig különösen hasznos lehet.

00:02
 

Linistry EUvsVirus Pitch

Még több videó

A megoldás célja, hogy úgy csökkentse a különböző üzletekben, bankfiókokban, ügyfélszolgálatokon vagy akár rendelőkben tartózkodók számát, hogy közben a helyiségek előtt se alakuljon ki hosszú sor. A Linistry ehhez egy online elérhető, digitális jegyrendszert használ, amelyen az adott üzlethez vagy egyéb egységehez navigálva, virtuális sorszám húzható - a rendszer értesítéssel jelez, ha az boltban az adott sorszám következik. A szolgáltatással nem kell az üzlet előtt várakozni, elég akkor odaérni, mikor az ügyfél ténylegesen sorra kerül, belépni pedig a kapott digitális jeggyel van lehetőség. A rendszerrel könnyen számon tartható, hányan tartózkodnak a boltban - az online sorszámhúzáskor pedig a vállalatoknak lehetőségük van webshopjaikat is felajánlani a vásárlóknak, akik így akár teljesen meg is spórolhatják az utat az adott üzletbe.

A Linistry terméke egy nap alatt üzembe helyezhető, a cég eddigi négymillió ügyfelével szerzett tapasztalatai alapján pedig az üzletekben történő fizikai kontaktusok számát 70-90 százalékkal tudja csökkenteni. Emiatt a fertőzésveszély 60 százalékkal csökken, miközben a boltok is megőrizhetik bevételeiket.

KÉT RÁADÁS MAGYAR SIKER

Hasonló megoldást (is) kínál a NoCrowd mobilalkalmazás, amely neve a hazai Hack the Crisis hackathon díjazottjai közül is ismerős lehet, és amelynek csapata a fenti két díjazotthoz hasonlóan továbbjutott a május végi Matchathonra. A NoCrowd ugyancsak lehetőséget ad digitális sorszámhúzásra, emellett a felhasználók földrajzi pozíciójuk megosztásával követhetővé tehetik, épp melyek a zsúfolt területek, mely helyeket érdemes elkerülni, így segítve a távolságtartást a potenciális fertőzések visszaszorítása érdekében.

Szintén ott lehet a május 23-25 között tartott Matchathonon a MassVentil projekt csapata, akik egy moduláris tömeglélegeztető rendszer prototípusának fejlesztésén dolgoznak, amely nagy számú, akár ötven vagy több kritikus állapotú koronavírusos beteg egyszerre történő lélegeztetésére használható. A projekt az Óbudai Egyetem, Egyetemi Kutató és Innovációs Központjában (EKIK), valamint Neumann János Informatikai Karán született, azt a fejlesztők a hagyományos kórházak mellett akár tábori kórházakba vagy egyéb, gyorsan felállított egészségügyi ellátóközpontokba szánják.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról