:

Szerző: Hlács Ferenc

2020. március 9. 13:10

Értékesíti eladó nélküli üzleteiben használt technológiáját az Amazon

Az Just Walk Out üzletek a jövőben több áruházlánc logója alatt is feltűnhetnek.

Egyre több áruházból tűnhetnek el a pénztárak, legyen szó önkiszolgáló, vagy hagyományos kasszákról: az Amazon értékesíteni kezdi eladó nélküli élelmiszerboltjaiban használt technológiáját, amellyel kapcsolatban már több partnerrel is aláírt megállapodásokat.

A cég a Reutersnek nyilatkozva beszélt a "Just Walk Out" néven hirdetett technológiáról, amelyet Amazon Go üzleteiben az elmúlt években már élesben is tesztelt. Utóbbiakkal ellentétben azonban a vásárlóknak nem egy alkalmazást kell majd használniuk az Amazon technológiájára építő külső partnerek üzleteiben, helyette bankkártyájukat kell leolvasniuk a bejáratnál elhelyezett beléptetőkapuknál.

amzngo

Ezután a rendszer folyamatosan figyeli, hogy az ügyfél milyen termékeket tesz a polcokról saját kosarába, azokat pedig a virtuális bevásárlókosárhoz is automatikusan hozzáadja - ehhez egyebek mellett a mennyezetre rögzített kamerákat, illetve a polcokba épített súlyérzékelőket használ. Mikor a vásárló kilép a boltból, a végösszeget a rendszer a belépéskor megadott kártyára terheli. Nyugtát az email cím előzetes megadásával kérhetnek a felhasználók, az erre a célra kihelyezett kioszkoknál. A megadott címet az Amazon automatikusan a belépéshez használt bankkártyához köti és bármely Just Walk Out üzletben történő vásárlás után automatikusan elküldi rá a nyugtát.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A megoldáshoz a hét minden napján éjjel-nappal hívható ügyfélszolgálat is tartozik majd, ha a vásárlóknak problémája akadna az elszámolásokkal, vagy egyéb kérdés merülne fel. A szolgáltatás pontos üzleti modelljét és az Amazon nem közölte, a cég fizikai bolti technológiákért felelős alelnöke Dilip Kumar a Returesnek mindössze annyit mondott, az árazást egyedi megállapodások alapján határozzák meg.

Fontos kérdés lehet továbbá, hogy a vásárlókra vonatkozó adatokat, mint azok becsült kora, neme, mozgása az adott üzletben, és persze kosarának tartalma, az Amazon rendszere gyűjti-e, illetve ha igen, megosztja-e az adott üzlettel, például egyedi ajánlatok kiszórására vagy hirdetések pontosabb targetálására. Kumar ezzel kapcsolatban mindössze annyit közölt, az Amazon tiltja, hogy a rendszerrel gyűjtött adatokat a Just Walk Out boltok támogatásán kívüli más célokra is felhasználják. Bár az Amazon alapvetően white label konstrukcióban gondolkozik, a beléptetőrendszer kijelzőjén a "Just Walk Out technology by Amazon" a felirat várhatóan minden partnernél megjelenik majd.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 15:51

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.