Szerző: Habók Lilla

2020. január 13. 09:00

Rekordbevétellel zárta 2019-et a Pokémon Go

Eddigi történetének legjobb évét zárta bevétel szempontjából a Pokémon Go 2019-ben. A játékapp bemutatja, hogy pár kevésbé jól sikerül év után még mindig mehet felfelé az út.

Meglepő módon 2019-ben zárta eddigi legjobb évét bevétel szempontjából a Pokémon Go - közölte az appok mérésével foglalkozó Sensor Tower. A lokációs / augmented reality játék fejlesztőcége, a Niantic nagyjából 894 millió dolláros bevételt ért el a 2016-ban indított alkalmazással. Sokan azt hitték, hogy a kiterjesztett valóságra építő mobiljáték már inkább leszálló ágban van, és soha nem fogja elérni kezdeti népszerűségét, úgyhogy ennek tükrében meglepő a rekordbevétel híre.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Igaz, 2016-ban nyáron indult el az app fokozatosan kiterjesztve az országokra, és így összesen nagyjából félév alatt kaszált 832 millió dollárt, míg a mostani összeg egy egész évre vonatkozik. Azonban 2017-ben az 590 millió dollárra csökkent bevétel után már nehezen lehetett hinni, hogy visszafelé is vezet út, de 2018-ra a cég a 816 millió dollárral megmutatta, hogy vissza lehet kapaszkodni. A mostani közel 900 millió dolláros bevétel pedig meg is ugorja az első évet.

A bevétel főbb része, nagyjából 335 millió dollár az Egyesült Államokból jön a Sensor Tower adatai szerint. A második Japán 286 millió dollárral, a harmadik pedig Németország az első kettőhöz képest jóval csekélyebb, 54 millió dollárral. Letöltések számában egyébként szintén az Egyesült Államok vezet a 2019-es évben 10 millió letöltéssel, az 55 milliós teljes letöltésszámból. A második Brazília 5 millióval, a harmadik pedig India 3 millióval.

pokemon_bevetel_2019_sensortower

Nehéz megmondani, hogy az újabb népszerűségi hullámot mi okozta, de valószínűleg a Niantic folyamatos fejlesztéseinek köszönhető. A kezdetek óta az app folyamatosan frissül, megjelentek benne a bevételeket megugrasztó játékbeli tematikus események, mikor egy-egy szörny megjelenése gyakoribb néhány órán keresztül, illetve a többé kevésbé sikeres, olykor a hálózati problémák miatt csoportos perbe torkolló offline események. Továbbá a közösségi funkciók, úgy mint a harc lehetősége a játékosok közt, a barátnak jelölés és ajándékküldés rendszere, a Pokémon-csere lehetősége, vagy éppen a megújult AR kamera effektek.

A Niantic már összességében 3,1 milliárd dolláros bevételre tett szert a 2016-os indulás óta, de ebből ismeretlen mértékben osztozik a The Pokemon Companyval. Továbbá a Nintendónak sem ismert a részesedése a fejlesztőcégben. Bár az elmúlt években a Niantic más appokkal is kísérletezett, mint például a Super Mario Runnal vagy újabban a Harry Potter: Wizards Unite-tal és az Ingress Prime-mal, mégis a Pokémon Go tette ismerté a kiterjesztett valóság és lokáció alapú fejlesztéseivel, és a mai napig hozza a bevételeket.

a címlapról