Hogyan lehet kitűnni a magyar hosting-piacon?
A RackForest vezetése 2014-ben két nagyon fontos szempontra helyezte a hangsúlyt amikor elkezdte fejleszteni a céget. Az egyik a minőség volt: hogy a szerverek rendelkezésre állása maximális legyen, és olyan redundanciát érjünk el nagy átviteli sebesség mellett, amivel a "nagyokkal" is versenyezni tudunk - a másik fontos szempont az volt, ahogyan az ügyfelekkel bánunk.
Milyen is a magyar hosting- vagy bérszerver-piac? Áll egyrészt sok kis szolgáltatóból, akik megpróbálják mindenáron alacsonyan tartani az árakat, és persze ott vannak a specialisták, akik egyetlen szolgáltatásra próbálják kihegyezni az üzleti modellt, és a szerződés-mennyiségre hajtanak. Vagy a legjobbak akarnak lenni hostingban, vagy a legjobbak VPS-ben. És ott vannak a nagyok, akik szóba sem állnak akárkivel, és akik csak mammutlassúsággal mozdíthatóak egyik vagy másik irányba, ha netán valami másra lenne szükségünk, mint ami az étlapon szerepel.
A kérdésre tehát, hogy miként lehet kitűnni ezen a piacon, a válasz egyszerű: mindenből válogassuk ki az előnyöket, és zárjuk ki a hátrányokat. Lehetetlennek tűnik? Nem az. A RackForest vezetése 2014-ben két nagyon fontos hangsúllyal kezdte fejleszteni a céget. Az egyik szempont a minőség volt, tehát az, hogy a szerverek rendelkezésre állása maximális legyen, és olyan redundanciát érjünk el nagy átviteli sebesség mellett, ami a "nagyokkal" szemben is versenyképes.
A másik fontos hangsúly volt az, ahogyan az ügyfelekkel bánunk: egy ügyfél nincs magára hagyva, nem egyedül kell meghoznia a döntéseket, amiket beregisztrál, kitölt, mi meg beállítjuk neki a kellő paramétereket. Ez nem egy gépies folyamat, nekünk fontos, hogy mit szeretne az ügyfél, megbeszéljük vele, mik a céljai, és hogyan tudja ezeket elérni. Ha nem tudja, hogy az adott szerver és konfiguráció megfelelő lesz-e az igényeihez, azt mondjuk: próbáld ki egy hónapig - “Hajtsd meg, lássuk van-e szűk keresztmetszete a rendszernek .” Keresztnevükön szólítjuk egymást, nem a cégnevekkel hivatkozunk rájuk. Nálunk Emil, Tibor, Feri, Ákos, Gyuri. A papírokon persze Mannaszappan, Kulcs-Szoft, Extreme Digital, Játéknet, HWSW.
Amikor bemegyünk dolgozni reggel, és látjuk, hogy az egyik üzemeltetett ügyfél szervere alig bírja a terhelést, gyorsan megpróbálkozunk plusz szervereket elhelyezni alá így megoldva az átmeneti terhelésbeli gondokat. Nincs a szerződésünkben ez a szolgáltatás, nem kérte senki előre, hogy tegyük meg, mégis megtesszük. Szívből, kedvesen, szenvedéllyel. Aki nem így dolgozik, az nem tud nálunk dolgozni, mert nem fér a csapatba.
A legtöbben ettől máris úgy érzik, hogy a lehető legjobb helyre jöttek. Megértjük: mi is ilyen szolgáltatókhoz vonzódunk, mert az ilyen szolgáltatók segítségével tudunk úgy haladni a saját üzletünkkel, ahogy szeretnénk. Fennakadások nélkül. Úgy, hogy közben élvezzük, és nem szorongunk. De mindez kevés lenne, ha a szolgáltatás minősége, a műszaki paraméterek átlagosak vagy rosszabbak lennének. De mi arra is figyeltünk, hogy ezek is átlagon felüliek, sőt kiválóak legyenek.
Minden szervertermünkben - Magyarország három legjobb helyszínének mindegyikén ott vagyunk - két különálló szünetmentes működik, valamint egy vagy két dízelaggregátot kötöttünk be, illetve van, ahol két trafón kapjuk az áramot, két különálló betápról. A telephelyek között most bővítjük az adatkapcsolatot 40-ről 100 Gbps-re, ezt pedig ingyen használhatják az ügyfelek - egy észszerű szintig. Ez nem csak azért jó, mert mindhárom helyszínen tudnak távközlési vonalakra kapcsolódni, hanem mert ha valaki kihasználja a három független lokációt, akkor ha bármelyik helyszín kiesne (valamilyen kisebb katasztrófa esetén), akkor is változatlanul működik tovább a szolgáltatás, mintha semmi nem történt volna. Nálunk 50 giga a külföld, két független szolgáltatótól, két helyszínen kapcsolódva. Nem kevesebb, mert az az ügyfelünknek nem jó. Ezen nem fogunk spórolni.
Miért tudunk versenyképes árakat adni? Mert a hatékonyságra koncentrálunk, mind klímarendszerben (freecooling) mind a szerverek áramfogyasztásában. Szenvedéllyel csináljuk!
MIÉRT JÖJJENEK HOZZÁNK HOSTING CÉLBÓL?
Mert hozzuk azt a minőséget, amit a nagyok. Rugalmasak vagyunk, üzletileg és technológiailag is hajlandóak vagyunk eltérni a megszokottól. 2-3 nap alatt le tudjuk zongorázni egy szolgáltatás beindítását, módosítását, az első telefonhívástól. A technikai és nem technikai embereket egyaránt gyorsan el lehet érni nálunk - ez nagyon sok ügyfelünk visszajelzésében olvasható. Szerintünk ez így normális.
MIÉRT JÖJJENEK HOZZÁNK BÉRSZERVER MIATT?
Remek Supermicro szervereink vannak, és alig kerül többe a szerver bérlés, mint a sima hoszting, pedig ott az ügyfél a saját szerverét hozza. Két óra alatt cseréljük a hardvert, és ha megegyezünk, hogy egy giga a sávszélesség, vagy 10, az akkor annyi, garantált, mindig. Bármikor elérhető a teljes sávszélesség, nem terheljük túl a vonalakat, ha valaki nagyon éhes, áttesszük oda, ahol kényelmesen elférnek. Rugalmasan követjük az ügyfél növekedését, ahogy nő az üzleti eredmény és forgalom, úgy tesszük be az újabb és újabb hardvereket, igény szerint.
MIÉRT JÖJJENEK HOZZÁNK VPS MIATT?
A válasz egyszerű: kIváló minőségű szerverek, gyors és dedikált erőforrások, nagyon jó hálózat, három helyszínen. Itt szinte semmit nem kell tenni, hogy újabb és újabb erőforrásokat allokáljunk az adott tevékenység alá.
MIÉRT JÖJJENEK HOZZÁNK ÜZEMELTETÉS CÉLJÁBÓL?
Mert nagy tapasztalattal rendelkező, képzett rendszergazdák dolgoznak nálunk, akik nagyon értenek az elosztott és magas rendelkezésre állású, webshopokhoz és webkiszolgáló rendszerekhez. Saját infrastruktúrán dolgozunk, így rögtön nálunk van két tevékenységi terület. Ha az ügyfélnél ott a fejlesztés, akkor egy nagyon ideális helyzet áll elő, ahol nincs körbe mutogatás, meg időhúzás, kétszereplős a közös munka, így a hiba oka rögtön kiderül, és meg is lehet oldani. Gyorsan, hatékonyan.
Öt év alatt egy 8 rackszekrényes teremből egy három helyszínen jelen lévő, több mint 2000 szervert felügyelő, 500 milliós éves árbevétel feletti céggé nőttük ki magunkat. És ezzel közel sincs vége, célunk az egymilliárdos árbevétel, amire úgy látjuk, reális esélyünk van a közeljövőben.
Fontos dolgot szeretnénk létrehozni. Egy olyan céget, amire büszkék vagyunk, minden tekintetben. Ha gyengeségünk mutatkozik, odafókuszáljuk minden erőnket, és megoldjuk. Ha tudunk jobbak lenni, megtesszük. Nem állunk meg, mert azt gondoljuk, hogy ha a RackForest ma egy sikeres és sokak által elismert cég, akkor a jövőben még ennél is fontosabb lehet. Egy új alapot, egy új origót mutathat a magyar szerverpiacon, felemelve az átlagos minőséget egy sokkal magasabb szintre.
[A Rackforest megbízásából készített fizetett anyag.]