Szerző: Hlács Ferenc

2018. november 15. 13:56

Többplatformos játékszerver-szolgáltatást tesztel a Microsoft

A cég által felvásárolt PlayFab megoldása Azure-ra támaszkodik, a tesztverzió már kipróbálható.

Itt a Microsoft év eleji felvásárlásának első új gyümölcse, előzetes verzióban már kipróbálható a PlayFab Mutliplayer Server szolgáltatás, amely az Azure-ra támaszkodva biztosít backendet az online többjátékos címeknek.

A PlayFabet a redmondi óriás még idén januárban vásárolta meg, a cég platformja ugyanakkor már ekkor sem volt apró, ez dolgozott például az Angry Birds mögött is, igaz még AWS alapokon - ezeket a Microsoft folyamatosan költözteti át saját szolgáltatására. A PlayFab elsősorban mobilos játékokhoz biztosít könnyen használható és skálázódó backendet, de befogható az UWP-s játékok mögé is, sőt a Microsoft már az iOS, Android és Windows mellett Xboxhoz és Nintendo Switch-hez is ad SDK-t. A platform kezeli be- és kijelentkezéseket, tárolja a felhasználói profilokat és pontszámokat, illetve az alkalmazásokon belüli vásárlást is kiszolgálja, amelyeknél kezeli a fizetési tranzakciókat is. A marketingmegoldással szegmentálható a játékosbázis, arra célzott ajánlatok és in-app boltok is készíthetők, analitikával, A/B teszteléssel együtt.

playfabmulti

Az arzenál most Azure-alapú, igény szerint skálázható multiplayer szerverekkel bővül, amivel a cég a felhős erőforrás-kezelést igyekszik a lehető legegyszerűbbé tenni. Ez különösen olyan helyzetekben jöhet jól, mint például az új, népszerű játékok rajtjánál hirtelen érkező játékostömegek kezelése - akik száma rendszerint rövid idő után mérséklődik. A PlayFabet használó játékfejlesztőknek ennek megfelelően csak az ténylegesen használt felhős erőforrásokért kell fizetniük, illetve egy bizonyos mennyiségű plusz készenléti kapacitásért, a váratlanul megugró bejelentkezések kezelésére.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Miután a Microsoft Azure adatközpontjai világszerte elszórtan megtalálhatók, a rendszer képes a többjátékos szervereket az egyes játékosokhoz fizikailag legközelebb lévő komplexumban futtatni, csökkentve a multiplayer címeknél kritikus késleltetést. A fejlesztők a PlayFab platformján továbbá külön interfészen követhetik a többjátékos szerverek állapotát, egy sor telemetriai és analitikai információval kiegészítve. A most rajtolt előzetes verzió 14 Azure régiót támogat, folyamatos, éjjel-nappal elérhető támogatással a PlayFab részéről. A tesztkiadást a PlayFab Indie, Pro és Enterprise ügyfelei próbálhatják ki, a multiplayer szerverekhez pedig a cég egy korlátozott, ingyenes kvótát is biztosít a teszteléshez. A megoldás implementálásához szükséges Server API már elérhető a PlayFab SDK-kban.

A bővülés illeszkedik a korábban Satya Nadella által is felvázolt irányvonalhoz, amely szerint a cég a "100 milliárd dollárnál is nagyobb játékpiac meghódítására" törekszik, a saját címektől egészen a fentihez látható backend platformokig. A redmondi cég a játékstúdiók idei sorozatos felvásárlásával már bizonyította, hogy elkötelezett a saját tartalmak fejlesztése mellett, de a játékos videóközvetítésből is igyekszik kihasítani a maga szeletét, az eredetileg Beam néven futó Mixer streaming megoldással. Utóbbi egyébként nyári frissítése óta nem csak a közvetítést teszi lehetővé, de a nézők is átvehetik rajta keresztül a játékosoktól a kontrollert. A vállalat hajrája most a PlayFabbel backend-szolgáltatási oldalról is egyre határozottabbá válik, noha azt még nem tudni, a megoldás pontosan meddig marad tesztüzemben.

a címlapról