Szerző: Habók Lilla

2018. október 17. 12:43

7 millió új előfizetőt szerzett egy negyedév alatt a Netflix

A Netflix folytatja az eredeti tartalmak gyártását és a nemzetközi terjeszkedést. A cég szerint viszont az Európai Parlament által megszavazott tartalmi kvóta csökkentené a filmek és sorozatok minőségét.

Ezúttal sikerült megnyugtatnia a Netflixnek a befektetőket, hogy az előző negyedévben az új felhasználószám növekedésének lassulása nem hosszan tartó tendencia volt. A vállalat szeptember végével záruló negyedévben 7 millió új előfizetőt gyűjtött, ami sokkal több az elemzők által előre jósolt 5 milliárd dolláros növekedéshez képest. Ezzel együtt a szolgáltatásért fizető felhasználók száma már eléri a 130 milliót, a teljes felhasználói szám pedig a 137 milliót. Ezen belül pedig a teljes tagságból 58,4 milliót az amerikai felhasználók jelentenek, míg a nemzetközi felhasználók száma már 78,6 millióra rúg. A növekedésből pedig jól látszik, hogy az amerikai felhasználók száma már csak 1-2 millióval bővül negyedévente, de a nemzetközi növekedésben még sokkal több potenciál, jelenleg nagyjából 6 milliós növekedéssel negyedévente.

netflix_elofizeto_novekedes

Mindehhez pedig a Netflix harmadik pénzügyi negyedévében 34 százalékos növekedéssel 4 milliárd dolláros bevétel és 403 millió dolláros nettó profit társult. A DVD-s üzletág szolid bevétele mellett a streaming üzletág 3,91 milliárd dollárt hozott a cégnek, amelyen belül 1,93 milliárd az amerikai bevétel és ennél valamivel több, 1,97 milliárd dollár a nemzetközi. Viszont míg az amerikai streaming nyereséget termel, addig az anyaországon kívüli működés 338 millió dolláros veszteséget mutat a költséges befektetések miatt, ami a jövőben várhatóan termőre fordulhat.

Nem tetszik a Netflixnek a tartalmi kvóta

A vállalat az elmúlt időben rengeteg pénzt fektetett a tartalomgyártásba, a jól ismert sorozatok mellett egyaránt a filmkészítésbe, gyermek tartalmakba, standup műsorokba vagy dokumentumfilmekbe. A kapacitás bővítéséhez pedig a cég új telephelyeket is nyit, ahol a gyártást kedvező anyagi feltételek mellett folytathatja. A vállalat egy héttel ezelőtti bejelentése szerint az Új-Mexikó államban található Albuquerque-ben nyílik az amerikai produkciókészítés következő központja, amelybe a cég következő tíz évben 1 milliárd dolláros befektetést szeretne eszközölni, többek közt évente ezer munkahely teremtésével.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az amerikai gyártás mellett pedig természetesen a nemzetközi tartalomkészítést is szeretné felpörgetni a cég, amely az újabb felhasználókat és bevételeket hozhatja. A részvényeseknek szánt összefoglaló levelében a cég megjegyzi, hogy folytatja az eredeti tartalmak készítését például Indiában, Mexikóban, Brazíliában és természetesen az európai országokban is. A Netflix idén 1 milliárd dollárt tett félre az európai filmekre, amelyből száz programot készít 16 országban. Továbbá bejelentette, hogy a mostani londoni és amszterdami iroda mellett jövőre Párizsban és Madridban is szeretne irodákat nyitni a helyi tartalmak elősegítése érdekében.

Az Európai Unió területén történő terjeszkedés már csak azért is nagyon fontos a vállalat számára, mivel az Európai Parlament nemrégiben szavazta meg az audiovizuális médiaszolgáltatások szabályait a videoközvetítő megoldásokra és a videomegosztó platformokra is vonatkoztató irányelvet, amely a Netflixet is jelentősen érinti. A legfontosabb, hogy a streaming platform a jövőben - miután a tagállamok az irányelvet a nemzeti jogba átültetik - köteles lesz minden egyes EU-s országban 30 százalék helyi tartalmat nyújtani a felhasználóknak, vagy pedig a nemzeti filmalapokba befizetni a helyi előfizetési díjak arányában bizonyos összeget.

Reed Hastings vezérigazgató az említett tartalmi kvótát erősen bírálta a részvényeseknek szóló összefoglalóban és az elemzői konferenciahíváson egyaránt. Hastings nézőpontja szerint ugyanis fontosabb, hogy a szolgáltatás minőségi tartalmakat mutasson a felhasználóknak, mint hogy tartalmi kvótákat teljesítsen. A piaci méret figyelembe vétele nélküli kvóták pedig a vezérigazgató szerint egyértelműen negatívan fogják befolyásolni a kreativitást és a felhasználói élményt. Úgyhogy bár a Netflix jelzi, hogy kész megfelelni a tartalmi kvótáknak is, de inkább a helyi alkotókkal vagyis ezek szerint a nemzeti filmalapokkal működne együtt.

Ez a kérdés egyelőre még nyitott, ugyanis az Európai Tanács gyakorlatilag formális szavazása még hátravan, majd ezt követően az EU-s tagállamoknak 21 hónapja lesz az irányelvet a nemzeti jogba is bevezetni. A befektetőket láthatólag ez a kérdés még kevésbé érdekli, a Netflix növekedésére és az eredeti tartalomgyártás folytatására pozitívan reagáltak. Úgyhogy a vállalat részvényei több mint 12 százalékot emelkedtek a pénzügyi negyedéves eredmények hírére, és így majdnem elérték a 400 dolláros részvényárfolyamot.

a címlapról