Szerző: Habók Lilla

2017. október 2. 17:04

Már nem kötelezi a Google a kiadókat az ingyenes cikkelérésre

Miután a kiadók rájöttek, hogy a Google szabályai miatt csökkent az előfizetőkből származó bevétel, elkezdtek szabadulni a napi három cikket a keresőkből érkező olvasóknak ingyenesen biztosító kötelékből. A Google igyekszik megállítani a folyamatot, és új fejlesztéseket is ígér a kiadóknak.

Bejelentette a Google, hogy mostantól nem kötelező az előfizetésekből működő médiavállalatoknak napi három cikket ingyenesen elérhetővé tenniük a keresőn keresztül - írja a vállalati The Keyword blog. Korábban ugyanis a nem előfizetők érdekében a keresőóriás "kötelezte" a kiadókat arra, hogy a keresőből érkező forgalomra ne fizetőkaput, hanem magát a cikket mutassák. A "First Click Free" szabályt betartókat pedig magasabban rangsorolt találatokkal jutalmazta a cég.

A Google mindeddig azzal érvelt, hogy az ingyenes elérést követően az olvasók nyitottabbak lesznek az előfizetésre, és a keresőmotor így teljes körűen tudja indexálni a tartalmakat. A nagyvállalatok tapasztalata szerint viszont több negatívumot mint pozitívumot hozott a helyzet, többek közt a Wall Street Journalt kiadó News Corp egyre inkább az ingyenes elérések negatív hatására panaszkodott. Idén februártól a WSJ nem is követte a Google szabályát, és ezzel ugyan 44 százalékos visszaesést ért el a találati listában, viszont növelni tudta az előfizetői számát, valamint a bevételét.

A történtek rámutattak arra, hogy a Google-nek változtatni kell az eddigi gyakorlatán, ezért a kiadók korábbi kötelezése helyett bejelentette, hogy megszünteti a First Click Free szabályt, és inkább az előfizetések növelését segítő eszközökön kezd dolgozni. "Az elmúlt év során egyértelmű jelzéseket kaptunk, hogy a kiadók számára fontossá vált az előfizetésekből származó bevétel növelése." - mondta Richard Gingras, a Google hírekért felelős igazgatója. A szakértő szerint tavaly ért el a hirdetéses modellt felváltó fizetőfalak száma egy olyan határértéket, amelytől kezdve a cégnek érdemes beruháznia az új szolgáltatás fejlesztésébe.

google_facebook_digitalis_hirdetes

A Facebook és a Google az amerikai digitális hirdetési piac 60 százalékát irányítja (eMarketer)

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Természetesen a Google érdeke, hogy a fontos tartalmak ne tűnjenek el a keresőből, illetve a saját szabályainak megfelelően ne az értékes cikkeket kelljen hátrébb sorolnia - céloz rá a Reuters. Úgyhogy mostantól a kiadók dönthetnek arról, hogy mennyi cikket tesznek ingyenesen elérhetővé a keresőből érkező látogatóknak. "A kiadók tudják a leginkább meghatározni, hogy mennyi ingyenes cikk válik be a legjobban számukra." - írja a közlemény az új "Flexible Sampling" modellről. A Google a korábbi napi szintű ingyenes cikkszám helyett inkább a havi keretet ajánlja, méghozzá a cég szerint a havi 10 ingyenes cikk működhet a legtöbb kiadónál az eddigi tesztek alapján, hogy az előfizetés előtt a vásárlók mégis tudjanak valamennyi betekintést nyerni a tartalmakba.

Továbbá a vállalat a következő hónapokban olyan ingyenesen elérhető szoftveren dolgozik, amellyel a felhasználók bankkártyával, akár egy kattintással fizethetnek a tartalmakért a Google adatbázisában elmentett kártyaadatok alapján, miközben a cég továbbítja a kiadónak a felhasználó nevét és email címét. Hasonló megoldást fejleszt egyébként a Facebook is, más egyéb kiadóknak szánt Instant Articles kötődésű funkció mellett, az Apple pedig tavaly jelentette meg az előfizetéseket támogató News alkalmazást.

Egy másik eszköz pedig abban segítené a kiadókat gépi tanulással, hogy milyen személyre szabott ajánlatokat nyújtsanak a felhasználóknak, vagyis hogyan tudják még inkább növelni az előfizetők számát. Ezt a megoldást viszont elképzelhető, hogy a Google fizetős formában fogja felajánlani a vállalatoknak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról