A kiadóknak juttat vissza pár felhasználót az Instant Articles
Az Instant Articles szolgáltatással a felhasználók könnyebben olvashatják a cikkeket a közösségi oldalon keresztül, ez azonban a Facebooktól különben is erősen függő kiadóknak kevés pozitívummal jár. Az új funkciók kicsit ezen próbálnak változtatni.
Bevezette az Instant Articles megoldásában az emailes feliratkozási és a Facebook oldal kedvelési funkciót, amellyel a kiadók növelni tudják az olvasóik elköteleződését - közli a Facebook Media oldalon Josh Robert termékmenedzser. Az "azonnali cikkek" a Facebooknak az a szolgáltatása, amellyel a közösségi oldalon lényegesen gyorsabban jelennek meg a tartalmak - a kiadók szempontjából pedig ez azért előnyös, mivel sokan a barátaik megosztásaiból értesülnek a fontos hírekről, emiatt a Facebookról érkező forgalom meg is haladja a Google-rereferenciákét.
Veszélyként már az Instant Articles bevezetésekor is megemlítettük, hogy a még erősebb Facebook-integráció könnyen odáig vezethet, hogy a közösségi oldalon keresztül elért olvasók teljesen mellőzni fogják a lapok saját felületét. Ezzel pedig a lapok még többet veszthetnek saját erejükből és identitásukból, pedig korábban is arra panaszkodtak, hogy a közösségi oldalnak túlzott forgalomgeneráló hatalma van. Az új funkciók mintha ebből szeretnének valamit visszacsorgatni a kiadók kezébe, bár a beépített oldal "kedvelés" gomb ugyanúgy a Facebookon tartja a felhasználókat.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az email címek megadását követően az olvasók értesítést kaphatnak például a legfrissebb cikkekről, vagy az oldal bármilyen közleményéről, amelynek hivatkozása már közösségi óriás helyett a forráshoz vezet. A Facebook azt az előnyt tudja biztosítani a felület beépítésén kívül, hogy mivel az olvasók email címével eleve rendelkezik, ezért előre beírja azt a mezőbe, és csak jóvá kell hagyni a feliratkozni szándékozóknak - emeli ki a TechCrunch. A kiadók ebben az esetben is hozzáadhatják a saját megjelenési elemeiket, például a logójukat és a márka színeit, valamint egyedi szöveget is írhatnak a mezőhöz.
Korábban a két funkció tesztüzemmódban futott két nagy amerikai cégnél, a Slate-nél és a The Huffington Postnál, amelyek képviselői természetesen pozitívan nyilatkoztak az újdonságról a közleményben. Előbbi 41 százalékos növekedést tapasztalt az emailes feliratkozók számában két hónap alatt, utóbbi pedig 29 százalékkal tudta növelni a reggeli email értesítőre feliratkozók számát. A The Huffington Post üzletfejlesztési vezetője azt is hozzátette, hogy az új Facebook-funkcióval elért felhasználók ugyanúgy az oldalon maradtak, mint a weboldalon feliratkozók, úgyhogy a jövőben a mobilalkalmazásuk letöltésszámát szeretnék tovább növelni a közösségi oldal fejlesztőivel közösen.
Az Instant Articles fejlesztői ugyanis a bejelentés szerint két új funkció tesztelését végzik. Egyrészt a kiadók mobilappjainak próbálnak nagyobb letöltési számot generálni az "instant cikkeken" keresztül. Másrészt ingyenes próbaidőszakot fognak biztosítani az előfizetők számára. A fejlesztések nem önzetlenek, hiszen a Facebook minél több kiadót szeretne bevonni a programba, amellyel a felhasználók a közösségi oldalon át érik el a tartalmakat. Viszont ezért cserébe Zuckerberg cége kénytelen a kiadóknak is kedvezni az elszipkázott forgalomért, amelyet még olykor hibás nézettségi adatok továbbításával is tetéz, ezért a kiadókkal közös együttműködést serkentő "The Facebook Journalism" projekten belül a közösségi oldal több jövőbeli elemet is megemlít, köztük az újságíróknak szánt képzéseket, a megtévesztő hírek elleni funkciókat és egyéb kiadókat segítő eszközöket, mint amilyenek a mostani bejelentésben is szerepelnek.