Szerző: Habók Lilla

2016. december 23. 13:08

Kiugró első nap után elmarad a Super Mario Run sikere

Elhibázta a Nintendo az üzleti modellt a Super Mario Run mobiljátéknál, amely egyelőre csak iOS-en elérhető. Az alkalmazás ugyan letölthető ingyenesen, de néhány pálya után fizetni kell érte, nem is keveset, erre viszont nehéz lesz rávenni a felhasználókat.

Csúcsot döntött a megjelenést követő pár napban a Super Mario Run mobiljátékon belül elköltött összegek aránya, megelőzte az eddig legnagyobb népszerűséget elérő Pokemon Gót is, viszont a gyors sikert hanyatlás követte. December 15 és 17 között, azaz a kiadás utáni első három napban az iTunes-on elköltött összegek közül a Super Mario Run 29,5 százalékot gyűjtött be, miközben a Pokémon Go csak 5,8 százalékot, a Candy Crush-ok pedig 3,5-4,3 százalékot. Az adatokat a Slice Intelligence tette közzé több mint 26,7 ezer amerikai felhasználó adatai alapján. A cég 4,4 millió online vásárlót követ figyelemmel, akik a Slice alkalmazást használják az online vásárlásaikhoz, így reális képpel rendelkezik az e-kereskedelmi piacról.

A játék népszerűségét az App Annie is alátámasztotta adatokkal, miszerint összesen 37 millió letöltést és 14 millió dolláros bevételt könyvelhetett el a Nintendo az első három napban, ami 4 százalékos konverziós arányt jelent világszinten. Leginkább az Egyesült Államokban ért el gyors sikert Mario, ahonnan 11 millió felhasználó töltötte le, miközben 8 millió dollárt költött el összesen. Napi szintre lebontva hárommillióan nyitották meg amerikaiak közül az alkalmazást, amellyel az iOS játékok között a Super Mario Run abszolút az élre tört.

A kedvező mutatók ellenére ellentmondás érezhető az appon belüli vásárlás népszerűsége és aközött, hogy a Nintendo részvényei esni kezdtek a Super Mario megjelenése után, mivel az elemzők egy része nem ért egyet a fizetési modellel. A játék ingyenesen letölthető, viszont csak egy kis ideig próbálható ki ingyen, utána fizetni kell a pályák eléréséért 10 dollárt, ami egészen magas összegnek számít az iTunes-on belül is. Ráadásul az app folyamatos internetkapcsolatot igényel, nem lehet offline módban használni. Mindezek miatt a felhasználók közül sokan csak egy csillaggal értékelték az alkalmazást az App Store-ban - az Apptoppia kimutatása szerint az "ajánlók" fele negatív értékelésekből állt az első napon, és ez a tendencia folytatódik azóta is.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Pokemon Góval összehasonlítva a Super Mario első napja jobban sikerült, nagyjából háromszor jobb eredményt ért el a pokémonokra a megjelenés napján fordított összegnél a Slice Intelligence adatai szerint. Viszont a következő napokban a játékon belüli költések aránya zuhanásba kezdett, egyre jobban fogynak a fizetésre hajlandó felhasználók, így igazolódni látszik az elemzők baljós előrejelzése. A Pokémon egészen más stratégiát követett a július 6-i bevezetésnél, az alkalmazás eleinte csak néhány országban volt elérhető, és lassan terjeszkedett. Az üzleti modell is hagyományos, az ingyenes használat mellett a játékosok a plusz eszközökért fizethetnek - az appon belül elköltött összegek július 15-én érték el a csúcsot, vagyis kilenc nappal a megjelenés után. Úgy tűnik, a régi modell még mindig kifizetődőbb a Super Mario Run új próbálkozásánál, amelyen lehet, hogy a jövőben változtatni kényszerül, ha elfogynak a vásárlók.

Az új Mario egyelőre csak iOS eszközökön, iPhone-on és iPad-en érhető el, az andoidos megjelenése 2017-ben várható. Addig érdemes lesz átgondolni a Nintendónak az üzleti modellt, mivel az androidos felhasználók valószínűleg még kevésbé lesznek hajlandóak fizetni egy alkalmazásért.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról