Sokkal olcsóbb lesz a "családi" Spotify
Hat prémium fiókot ad havi 8 euróért a Spotify frissített "családi" csomagja, vagyis csoportos előfizetése. A vállalat ezzel igazodott a konkurencia árazásához.
Jelentősen visszavett családi csomagjának árazásából a Spotify: a zenestreaming megoldás prémium verzióját immár akár hat fő összesen 8 euróért (illetve az Egyesült Államokban 15 dollárért) veheti igénybe. Az árcsökkenés természetesen azokat is érinti, akik már korábban előfizettek a családi konstrukcióra, mostantól ők is a fenti összegért használhatják a szolgáltatást, május 24-től ők is átkerülnek ebbe az olcsóbb díjcsomagba.
A lépés időszerű volt, hiszen a konkurensek hasonló, csoportos csomagjai jelentősen olcsóbban voltak elérhetők, mint a Spotify esetében: a szolgáltató eddig a családos előfizetőknél az első csomagot teljes áron (5 euróért), az ahhoz csatlakozókat pedig féláron (2,5 euróért) adta az ügyfeleknek, ami bár olcsóbb volt, mint ha mindenki külön fizetne elő a szolgáltatásra, még mindig jelentősen többe került, mint a Google Play Music vagy az Apple Music hasonló konstrukciói. Utóbbiak már jó ideje hasonló feltételeket kínálnak, mindkét esetben hat ember, havi 15 dolláros összegért használhatja a streaming megoldást, igaz a Google családi szolgáltatása egyelőre csak néhány régióban érhető el, Magyarország még nincs ezek között. Az Apple megoldása hazánkban, akárcsak a Spotify esetében, 8 eurós havidíjért vehető igénybe, szintén hat fő részére - ugyancsak jelentősen olcsóbban, mint az Egyesült Államokban számolt, 15 dolláros díj.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A Spotify frissített árazása minden országra vonatkozik ahol a szolgáltatás elérhető, egyedül Kanada maradt le a listáról - igaz az új árcédula egyes régiókban eltérő lehet, Európában valamiért lényegesen olcsóbb lett a szolgáltatás. A csomaggal hat teljes értékű prémium fiók jár, megkötések, illetve hirdetések nélkül. Annak ellenére, hogy a családi konstrukció ára csak most igazodott a riválisokhoz, a streaming megoldásnak jelenleg nem nagyon van félnivalója: Daniel Ek, a cég vezérigazgatója március végén jelentette be, hogy a szolgáltatás már több mint 30 millió prémium előfizetőnél tart, azaz nagyjából kilenc hónap alatt több mint 10 millió fizetős felhasználóval gyarapodott.
Eközben a tavaly nyáron rajtolt Apple Music 13 millió előfizetőnél jár, (ingyenes verzió az első három hónapot követően nem érhető el az Apple szolgáltatásából) azaz eddig a Spotify-éhoz hasonló tempót diktál. Most, hogy az árkülönbségek elsimultak, a versenyben jóval nagyobb hangsúly kerül az exkluzív tartalmakra - az elmúlt hónapokban több nagy előadó is a konkurens megoldásokat választotta új albumainak debütálásakor, többek között Adele, Kanye West és a Coldplay új lemezei sem voltak elérhetők megjelenésükkor a Spotify rendszerében.
Az új díjszabás elvben minden már meglévő családi előfizetést érint majd, a Spotify ügyfélszolgálata szerint azonban kicsit túl korán indult a reklámkampány, a változás majd csak a mai nap folyamán élesedik a rendszerben.