Szerző: Hlács Ferenc

2015. november 19. 10:34

Analitikai szolgáltatást indít zenészeinek a Spotify

Zenészeknek szánt analitikai szolgáltatással rukkolt elő a Spotify: a Fan Insights segítségével az előadók megtudhatják hányan és milyen rendszeresen hallgatják munkásságukat, illetve hogy merre érdemes turnét tervezni.

Kifejezetten az előadóknak szánt felületet indít a Spotify, amelyen a vállalat streaming szolgáltatását használó zenészeknek biztosít adatokat rajongóik zenehallgatási szokásairól. Az ingyenes, "Fan Insights" névre hallgató webes felület egyelőre béta verzióban érhető el és csak az előadók, illetve a velük dolgozók férhetnek hozzá, az egyszerre több zenészt menedzselő cégek pedig párhuzamosan is követhetik pártfogoltjaik eredményeit.

A vállalat szerint a szolgáltatás célja nem csak az, hogy a lehető legtöbb adatot zúdítsa partnereire, az is fontos, hogy azt emészthető formában tegye, hogy a zenészek tudjanak is mit kezdeni az információkkal. A Spotify új megoldását a MusicAllynak lehetősége nyílt közelebbről is szemügyre venni. A felület egy áttekintő ábrával indít, amelyből kiderül, hogy az adott zenész összesen havi hány hallgatót tudhat magáénak (ez egyébként nyilvános adat, az egyes előadók profilján megtekinthető). Az összesített érték aztán további részletekre bontható le, a hallgatóság különböző demográfiai adatok, például kor, nem vagy épp tartózkodási adatok alapján szűrhető. A Fan Insights utóbbi alapján egy listát is összeállít, hogy mely városokban a legnépszerűbb a szóban forgó előadó.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Az összesített havi hallgatószámba a rendszer ugyanakkor olyanokat is beleszámít, akik egyszer belehallgattak az adott zenész valamelyik számába, például mert az bekerült lejátszási listába, a Spotify ezért további kategóriákat is létrehozott, mégpedig a "loyalists", "streakers" és "regulars" címszavak alatt. Az első azokat a hallgatókat takarja, akik minden más előadónál többet hallgatják az adott oldal tulajdonosát, a streakers besorolás pedig azokra vonatkozik, akik az elmúlt héten a minden nap meghallgattak legalább egy számot annak repertorárjából. A regulars címke azokra kerül, akik az elmúlt hónap során a legtöbb napon az előadó valamelyik nótáját indították el. A zenészek a fentieken túl az egyes dalokra szűkítve is kaphatnak statisztikákat, beleértve azt is, hány lejátszási listára került fel az adott szám.

A hasonló felosztás az esetleges turnék, koncertek megszervezése szempontjából kiemelten hasznos lehet: a loyalists kategória tagjai jóval nagyobb eséllyel vásárolnak majd koncertjegyeket - vagy akár pólókat, egyéb termékeket - mint azok, akik egyszer-egyszer belehallgatnak a zenész valamelyik albumába. A fenti adatok birtokában az előadók továbbá kampányaikkal kifejezetten a hűséges rajongókat is megcélozhatják: az eddigi tapasztalatok szerint az ilyen célzott reklámhadjáratok a kattintások számát tekintve ötször hatékonyabbak a hagyományos körleveleknél.

A frissen indított Fan Insights valószínűleg erősen épít a Spotify által nyáron felvásárolt Seed Scientific-kel szerzett erőforrásokra. Az analitikai vállalatot a zenestreaming-szolgáltató az Apple Music elől halászta el, korábban a cég fejlesztése dolgozott a cupertinói cég szolgáltatása mögött is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról