Szerző: Hlács Ferenc

2015. június 25. 14:29

Elhalászta a Beats Music analitikai partnerét a Spotify

A Seed Scientfic felvásárlásával új adatelemző részleget hoz létre a Spotify. Az akvirált csapat a frissen alapított Advanced Analytics Unitot alkotja majd, amely többek között a felhasználóknak küldött pontosabb ajánlásokért, illetve az előadók számára hasznos adatok kibányászásáért is felel.

Adatelemző céget vásárolt a Spotify, a streaming zeneszolgáltató a Seed Scientific vállalatot akvirálta, hogy a szerzett csapattal létrehozza saját adatelemző részlegét, Advanced Analytics Unit néven. A Seed Scientific blogposztban számolt be a felvásárlásról , amelynek pikantériáját az adja, hogy a cég fejlesztése dolgozott az Apple-féle Beats Music/Apple Music szolgáltatás alatt is.

A 2013-ban alapított cég korábban az Audival, az Unileverrel, illetve az ENSZ-szel is dolgozott együtt, sőt, a zenei streaming terén sem mondható tapasztalatlannak, hiszen az Apple által bekebelezett Beats Musicot is ügyfelei között tudhatta. A jövőben ugyanakkor a vállalat erőforrásai teljes egészében a Spotify-t szolgálják majd, miután annak teljes csapata a New York-i székhelyű Advanced Analyitcs Unithoz vándorol, amelynek élére a streaming szolgáltató az akvirált cég alapítóját és vezérigazgatóját, Adam Bly-t helyezi.

A nagyjából húszfős startup a kereskedelmi, az állami és szociális szektorokban is dolgozott, ahol algoritmuskészítéssel, adatvezérelt megoldásokkal, analitikával foglalkozott, illetve az adatfelfedezés és -gyűjtés, a adattudomány (data science), valamint adatvizualizációs szolgáltatásokat kínált, amelyekkel a nagy szervezetek által begyűjtött, gyakran hatalmas mennyiségű kihasználatlan információt gyűjtötte össze, rendszerezte, majd vont le belőle az ügyfelek számára értékes következtetéseket.

A csapat úgy néz ki a jövőben is hasonló tevékenységet folytat majd, ám annak egyedüli élvezője a Spotify lesz. A vállalat ezzel a területen még újnak számító Apple-nek vitt be egy korai ütést, a cuperitnói cég big data téren kénytelen új szakértők után nézni. Nem ez az első eset, hogy a vállalat borsot tör az Apple tulajdonában lévő Beats Music orra alá, tavaly márciusban a riválist ugyancsak ügyfelei közé soroló The Echo Nestet is akvirálta, amely akkor az iparág egyik legjobb személyre szabható zenei ajánló- és felfedezőrendszerét kínálta.

A streaming szolgáltató, a TechCrunchnak nyilatkozva elmondta, a Seed Scientific felvásásával a felhasználóknak küldött zenei ajánlásokat teszik majd pontosabbá, de kibányászott információk az előadók számára is hasznosak lehetnek, megtudhatják például, mely régiókban van a legtöbb rajongójuk, hol érdemes turnézni, illetve milyen hirdetésekkel érdemes a leginkább megcélozni őket. A felvásárlás pontos összege egyelőre ismeretlen.

a címlapról