Szerző: Voith Hunor

2015. szeptember 1. 14:30

Szoros együttműködést jelentett be az Apple és a Cisco

Tim Cook folytatja az Apple újrapozícionálását, az IBM után most újabb komoly szövetségest szerzett. A Cisco nagy lendületet adhat a cupertinó cég vállalati törekvéseinek.

Az IBM-mel kötött együttműködési megállapodás után egy évvel az Apple most a vállalati IT-piac egy újabb nagyon fontos szereplőjével, a Ciscóval fűzte szorosabbra kapcsolatát. A bejelentés teljesen váratlan volt – annyira, hogy a Cisco magyar képviselete rendhagyó módon ma hajnalban csak az eredeti angol nyelvű bejelentések hivatkozását küldte el, és további háttérinformációkért is az amerikai sajtókapcsolati munkatárshoz irányított. Amíg viszont a hangzatos állítások mögött álló, jelenleg teljes mértékben hiányzó műszaki információkra kell várnunk, a dolog üzleti vetületével érdemes önmagában is foglalkozni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Cisco közleménye szerint a két vállalat mérnöki és értékesítési területen is együtt fog dolgozni a jövőben. A nemrég remek negyedévet záró és vezérigazgatót váltó Cisco "optimalizálni fogja hálózatait", hogy azok az iOS-es eszközökkel "hatékonyabban és megbízhatóbban" működjenek együtt. A cég továbbá egyedi, iOS-optimalizált WebEx, Spark és Telepresence "élményekkel" is készül, és a közös mérnökcsapat a Cisco asztali telefonjai és az iPhone-ok közti váltás "zökkenőmentes élményét" is szeretné megvalósítani.

Sajnos - ahogy fentebb említettük - ezekről egyelőre jelenleg nincs több információ, pedig jó lenne tudni, vajon a hálózati optimalizálás alatt mit ért a Cisco, és a jövőben ez mekkora előnyt jelenthet az Apple-nek a ciscós hálózatokat üzemeltető vállalatoknál az androidos és windowsos gyártókkal, vagy akár a BlackBerryvel szemben.

Újra az IBM-es forgatókönyv szerint

A partnerség jelentősen megtolhatja az Apple szekerét a vállalati szektorban, ahol az alapvetően konzumer fókuszú cég még mindig kis hal, ami a cégalapító "érdeme". Steve Jobs sosem volt oda a vállalati szegmensért, nézetét egy konferencián ki is fejtette: "Van valami, amit szeretek a konzumer piacban, és amiért mindig is utáltam a vállalati piacot. A fogyasztói piacon minden ember a saját nevében szavaz. Ha elegen szavaznak igennek, másnap reggel is mehetünk dolgozni. A vállalati szektorban nem így van, az emberek nem választhatják meg, mit használnak."

Ez a hozzáállás egészen Jobs haláláig meghatározta az Apple fókuszát. Tim Cook azonban az Apple előtt az IBM-nél nevelkedett, és Jobs pont azért csábította át, hogy nagyvállalati tapasztalatát és szemléletét kamatoztatva gatyába rázza az ellátási láncot és a cég napi működési folyamatait. Cookból a róla szóló beszámolók szerint hiányzik a nagyvállalati szegmens iránti ellenszenv – ő inkább lehetséges új ügyfeleket lát, melyekre az Apple egy nagyon szükséges új üzleti lábat építhet. Miközben az üzleti elemzők és a befektetők egy következő piacfelforgató termékre várnak, a cég láthatóan máshogy is igyekszik csökkenteni iPhone-függőségét és a vállalatinál sokkal volatilisabb konzumerpiaci kitettségét.

John Chambers és Tim Cook

Ez persze rengeteg munkával fog járni, hiszen az Apple termékei nem a vállalati ügyfeleknek fontos személyre szabhatóságukról híresek, és terméktámogatási rendszere sem erre a szegmensre lett kitalálva. A cégnek azonban számos ütőkártyája is van, melyeket okosan használva és a kezdeményezéshez megfelelő partnereket választva tényezővé válhat a vállalati piacon. A vertikális integrációt és az operációs rendszer zártságát a mobilpiacon előnnyé fordíthatja – részesedése prémium gyártó volta ellenére a globális mobileszköz-piacon kiemelkedő, viszont az Androiddal ellentétben nélkülözi annak legnagyobb gyengeségét, a gyártói és ezáltal biztonsági, terméktámogatási fragmentációt.

Ha az Apple rá tudja venni az olyan nagy, vállalati beszállítókat a szoros üzleti együttműködésre, melyeknek nincs értékelhető mobilpiaci jelenléte, a megállapodások hátán nagy növekedésre számíthat a vállalati szektorban. Azok pedig szintén profitálhatnak a közös munkából, és a világ egyik legnépszerűbb mobilplatformjának lendületét kihasználva terjeszthetik felhős üzleti szolgáltatásaikat (adatelemzés, kommunikáció, kollaboráció, mobileszköz-menedzsment stb.)

Az Android hátrányát ezen a téren jól mutatja, hogy a Cisco kollaborációs technológiákért felelős alelnöke a Re/code-nak külön kihangsúlyozta: a cég ilyen együttműködésre mással nem fog lépni. "Továbbra is dolgozunk majd más platformokkal, de ha ezt Androidon is szeretnénk megvalósítani, fel kéne tennünk a kérdés, hogy melyik Androidra? Annyira fragmentált az a platform, hogy nincs tiszta belépési pont" - mondta Rowan Trollope.

Fontos lépés

A két vállalat közötti egyeztetés a megállapodásról a legfelsőbb szinten, többnyire Tim Cook és John Chambers között zajlott. Ráadásul az Apple vezérigazgatója személyesen is megjelent azon a Las Vegas-i konferencián, amin a Cisco mintegy húszezer értékesítője előtt az együttműködést bejelentették. Ez a tavalyi IBM-es összefonódás után újabb egyértelmű üzenet a vállalati szektor felé, melyben az Apple igyekszik lehetséges partnerként újrapozicionálni magát, és ezt a nyilvánosság előtt is felvállalja.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról