Szerző: Gálffy Csaba

2014. július 16. 13:57

iPadet, támogatással - az IBM-től

Százezernyi új értékesítő fogja eladni az iPadeket és iPhone-okat a nagyvállalatoknál holnaptól - ez az Apple-IBM stratégiai szövetség sarokpontja. Az Apple, amely eddig kizárólag a konzumer szegmensre fókuszált, az IBM-szövetségtől várja a nagyvállalati dió feltörését. Win-win szituációnak tűnik.

Rendkívül fontos stratégiai megállapodást jelentett be az éjjel az Apple és az IBM, a két cég a jövőben rengeteg területen együttműködik a szoftverfejlesztéstől a cloudig, a támogatástól a felügyeletig és az értékesítésig. A partnerségben óriási potenciál van mindkét cég számára, végre szélesre tárulhat az Apple előtt a nagyvállalatok IT-büdzséje, az IBM pedig megoldássá kerekítheti ki az iPhone-okat és iPadeket - busás haszonnal.

Vezérigazgatók egymás közt: Ginni Rometty (IBM) és Tim Cook (Apple). Felmelegítik a régi barátságot.

A közlemény szerint "a partnerség célja újradefiniálni a munkavégzést, megválaszolni az ipari mobilitás kulcskérdéseit és beindítani az igazi, mobilközpontú üzleti átalakulást". A megállapodásnak négy explicit eleme van: egyrészt a duó több, mint 100 iparág-specifikus nagyvállalati megoldást hoz el (vagy ír újra) iPhone-ra és iPadre, másodszor az IBM új, iOS-re optimalizált cloud-alapú szolgáltatásokat mutat be (köztük MDM-et, biztonsági, analitikai és mobil integrációs szolgáltatásokat), harmadrészt kibővül az Apple támogatási programja, az AppleCare egy, a nagyvállalatokra szabott új ajánlattal, negyedrészt pedig az IBM előcsomagolt megoldásokat kínál iPhone/iPad alapokon, eszközaktivációval, integrált beszállítói szerződéssel és eszközmenedzsmenttel.

A két cég a jövőben az iOS fejlesztésében is együttműködik majd, az iOS 8 új nagyvállalati funkcióinál már az IBM bábáskodott. A jövőben ez a kooperáció aktívabb lesz, az Apple odafigyel majd az IBM által jelzett vállalati igényekre és azt igyekszik majd maradéktalanul belefejleszteni mobil platformjába.

Ezért jó az IBM-nek

Az IBM mára elsősorban IT- és üzleti szolgáltató, a szoftverek és hardverek fejlesztése gyakorlatilag ennek az üzletágnak alárendelt tevékenység. A cégtől például megvásárolható akár egy teljes állami egészségbiztosítási rendszer is, üzemeltetéssel, tetszőleges szoftverkomponensekkel, tetszőleges hardverekkel, de persze ennél kisebb rendszert is szívesen szállít és üzemeltet a cég. Sőt, igény esetén az IBM gond nélkül integrál SAP vagy Microsoft-alapokon is készre szerelt megoldásokat, ha a megrendelő valamiért nem a Nagy Kék hardver-szoftver kínálatát favorizálná.

A portfólióból azonban egyre inkább hiányoztak a mobilitási megoldások. A cég ugyan fejlesztett eddig is mobilappokat mindenféle platformhoz, így mondjuk az üzleti analitikához hozzá lehetett férni iPadről, ezek az eszközök azonban nem voltak a szolgáltatás részei, a megoldás integrált elemei. A stratégiai együttműködéssel az IBM kitölti ezt a hiányzó rést, a leszállított megoldás minden elemére, a szerverektől a tabletekig tud támogatást adni és jótállást vállalni. Hozzátehetjük, a nagyvállalati döntéshozók legnagyobb örömére, ugyanis az integráció felelősségét és üzleti kockázatát ebben a konstrukcióban ugyanis kizárólag az IBM viseli, nincs esély arra, hogy a beszállítók egymásra mutogassanak.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A megállapodás rendkívül fontos eleme, hogy az iEszközökhöz elérhető lesz egy új, kifejezetten nagyvállalatoknak készített támogatási-szervizelési csomag is. A jelenlegi AppleCare ugyanis a végfelhasználóra szabott, a támogatási feltételek érvényesítése céges környezetben kissé nehézkes, több ezer vagy tízezer eszköz esetében pedig könnyen rémálomba fordulhat. Szintén a sokeszközös környezetben lesz hasznos, hogy az IBM új, aktivációs-beszerzési-menedzsment csomaggal áll elő, amellyel egységes mobilitási megoldás formájában illeszthetőek be az iEszközök a céges környezetbe.

Ezért jó az Apple-nek

Az Apple imád dobálózni a neki tetsző adatokkal, például a közlemény szerint a Fortune 500 vállalatok 98 százaléka használ iPhone/iPad eszközt (is). E tény azonban elfedi a valóságot, hogy e cégek IT-büdzséjének csupán parányi részlete landol az Apple-nél, és ugyan néhány iEszköz valóban szinte mindenhol akad, ennél azért jóval többet is lehetne értékesíteni megfelelő háttérrel.

Ezt a hátteret megteremteni azonban rendkívül költséges és időigényes, a globális értékesítőcsapat felépítése, az infrastruktúra létrehozása mind-mind olyan iadások, amelyek a cég profitjába harapnának - logikusabb lépés szövetkezni egy olyan szereplővel, amelynek mindez rendelkezésére áll, nagyvállalati beágyazottsága kiváló, és első perctől képes hatalmas mennyiségeket mozgatni. Kevés ilyen szereplő van ma a piacon, az egymást nem fedő kompetenciák miatt közülük pedig egyértelműen az IBM az Apple természetes szövetségese (a Microsoft például érthető okokból nem).

A vállalatok nagyon fontos vásárlók - amelyeket az Apple jelenleg alig szolgál ki. A PC-piacon az elmúlt években jól kirajzolódott, hogy a végfelhasználók egyre kevesebb számítógépet vásárolnak, a cégek azonban hatalmas étvággyal cserélik elavult desktopjaikat és notebookjaikat. Azok a gyártók, amelyek ezt le tudták követni (Lenovo, HP, Dell) az elmúlt években erősödni tudtak, a konzumer szegmensre fókuszálók, mint az ASUS vagy az Acer viszont kellemetlen veszteségeket szenvedtek. A mobilos és tabletes piac néhány éven belül pedig eléri a PC-s piac érettségét (egyes országokban talán már most is elérte), így fokozatosan hasonló logika kezd érvényesülni itt is.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról