Szerző: Voith Hunor

2015. április 27. 11:05

Tagad a Nokia

A múlt héten röppent fel a hír, hogy a telefonos üzletágát a Microsoftnak értékesítő finn vállalat jövő év elején újult erővel térhet vissza a mobilpiacra. A Nokia egy szűkszavú közleményben tagadta, hogy – jelenleg – ilyen tervei lennének.

Úgy fest, korai volt az öröme azoknak, akik abban reménykedtek, a jövő évtől újra vásárolhatnak Nokia telefont, csak vélhetően nem Windows Phone, hanem Android operációs rendszerrel, és nem a finn vállalat által gyártva, hanem külső gyártópartnertől. A főleg a The Wall Street Journal korábban az információtechnológiai szektort lefedő All Things Digital divízió egykori szerkesztői és újságírói által alapított Re/code bennfentes fülesei általában beigazolódnak, de a Nokia most határozottan, bár szűkszavúan cáfol – ráadásul egy héttel a hír kipattanása után.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az amerikai lap a múlt hét elején úgy értesült, a telefonos üzletágát a Microsoftnak értékesítő finn vállalat jövő év elején újult erővel térne vissza a mobilpiacra, ráadásul nem csak ezen a területen szállna vissza a konzumer piacra, hanem hanem a virtuális valóság terén is. A Re/code szerint a visszatérés technológiai hátterét az utóbbi időben elismert szakemberekkel megerősített Nokia Technologies részleg adná, amely a cég szabadalmi portfóliójának licencelése mellett széles körű kutatás-fejlesztési tevékenységet is végez. A 2016-os újbóli piacra lépés azért lenne logikus, mert a Microsoft-Nokia felvásárlás egyik záradéka kiköti, hogy a Nokia nem használhatja év végéig telefonokon a saját márkáját, annak kizárólagos használatára a redmondi cég jogosult – azt követően azonban a finnek kedvük szerint használhatják saját márkanevüket.

A Re/code két független forrástól (ráadásul egyikük hivatkozási alapként a nevét is vállalta) kapott belsős információkra és megerősítésre hivatkozva közölte cikkét, a Nokia tegnapi állásfoglalásában viszont határozottan tagadta annak valódiságát. A cég kijelentette, hogy a mobilpiaci szándékairól szóló hírek hamisak, ahogy a kínai gyártópartner bevonásáról szóló értesülés is. A Nokia szerint ezek forrásaként helytelenül egy Nokia Networks-nél dolgozó vezető volt megjelölve, azt azonban érdemes kihangsúlyozni, hogy a Re/code egyértelműen egykori alkalmazottként és volt külsős tanácsadóként idézte Richard Kerrist. Az is megér egy félmondatot, hogy a szűkszavú közleményben az szerepel, hogy jelenleg nem tervezi konzumer készülékek gyártását és értékesítését, nem pedig az, hogy egyáltalán nincsenek ilyen irányú tervei. Kis, de fontos megfogalmazási különbség, akár a befektetők felé is finom jelzés lehet.

Előbb a HERE-től kéne megszabadulni

A Nokia az Alcatel-Lucenttel történő egybeolvadás előkészítése mellett most elsősorban térképes üzletágának értékesítésével van elfoglalva. A vállalat 2008-ban 8,1 milliárd dollárért vásárolta fel a Navteqet, a részleget viszont nem tudta folyamatosan nyereségessé tenni, ami főleg a Google Maps agresszív marketingjének köszönhető. A finn cég most mindössze 3,2 milliárd dollárért szabadulna a divíziótól (az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott dokumentumok szerint a könyv szerint érték ennél jóval alacsonyabb, 2 milliárd dollár), és bár a kiszivárgott információk szerint akad néhány komoly érdeklődő az autóiparból és a technológiai szektorból is, az irányár túl magasnak bizonyulhat. A Bloomberg üzleti lapnak nyilatkozó Floris van de Klashorst, a részleg egyik vezetője elmondta, hogy jelenleg mintegy kétszáz jármű segítségével pontosítják a HERE-térképeket, és csak tavaly háromszáznál is több fejlesztőt vettek fel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról