Szerző: Hlács Ferenc

2015. február 25. 09:44

Hamarosan érkezik a Valve VR-szemüvege

Napokon belül bemutatja saját virtuális valóság hardverét a Valve. A SteamVR névre hallgató eszköz a márciusi Game Developer Conference-en debütál majd, ahol a vállalat az új Steam Controllerek mellett nappaliba szánt készülékeket is bemutat.

Több bejelentésre is készül a Valve a hamarosan rajtoló márciusi Game Developers Conference rendezvényen. Rövid nyilatkozata szerint a vállalat régóta csiszolgatott Steam Controllerének élő demói, illetve különböző, nappaliba szánt eszközök mellett egy eddig titokban tartott, SteamVR névre hallgató hardvert is bemutat. A Valve egyelőre szinte semmit nem árult el az új eszközről, noha vélhetően egy az Oculus Rifthez hasonló virtuális valóság headsetről van szó - a cég egy hasonló prototípust tavaly már néhány kiválasztott fejlesztő rendelkezésére bocsájtott. A vállalat mindenesetre komolyan veszi a VR területet, közleményében kitér rá, hogy már aktívan keres fejlesztőket és kiadókat, az új médiumhoz illeszkedő tartalmak előállításához.

A Steam említette a "nappaliba szánt eszközöket is", ezekről azonban szintén nem árult el semmit a GDC előtt. Az azonban jelzésértékű, hogy a cég észrevehetően kerülte a Steam Machine készülékek vagy a Steam OS konkrét említését. Ez legalábbis gyanúra adhat okot: elképzelhető, hogy a játékfejlesztők oldalán tapasztalt langyos fogadtatás miatt a Linux-alapú rendszert nem erőlteti tovább a Valve és helyette Windows-alapokon hódítaná meg a nappalit.

Nincs tehát kizárva, hogy a bejelentés előtt álló termékek a már korábban több gyártó gondozásában megjelent, kompakt játék-PC-k sorait gazdagítják majd, még ha nem is kapják meg a Steam Machine címkét. Utóbbihoz a vállalat jó ideje fejlesztett és sok halasztást megért Linux alapú operációs rendszerre is szükség lenne, egyelőre azonban semmi jel nem utal rá, hogy a vállalat (vagy a külső fejlesztők) ezen a téren sokat lépett volna előre.

A Steam Controllerek legfrissebb verziói ugyanakkor tartogathatnak újdonságokat, miután a koncepció az első iterációk óta több változáson is átesett. Az eszközön, a mintegy védjegyéül szolgáló két kerek trackpad továbbra is központi szerepet játszik, az első hivatalosan is bemutatott generáció óta viszont eltűnt közülük az eredetileg tervezett érintőképernyő, alattuk pedig a legújabb verzióban már négy-négy nyomógomb is helyet kapott.

A megszellőztetett információk alapján egyelőre kétséges, hogy a Valve az idei GDC-n jelentős előrelépést produkálna korábban sokat hangoztatott konzolgyilkos ambíciói terén, a SteamVR azonban mindenképp izgalmas kezdeményezésnek tűnik. A megoldással a cég még időben szállhat be a virtuális valóság hardverek területére, amelyen a Facebook által felvásárolt Oculus mellett (a vállalattal korábban a Valve is szorosan együtt dolgozott) már olyan óriások is egyre hangsúlyosabban vannak jelen mint a Sony vagy a Samsung.

a címlapról