Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Visszatér a piacra a Palm márka?

Hlács Ferenc, 2015. január 02. 10:50
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Feltámadni látszik a Palm márka, méghozzá az Alcatel Onetouch gondozásában: nemrég nyilvánosságra került dokumentumok szerint a kínai TCL tulajdonában lévő vállalat a hozzá tartozó logókkal és védjegyekkel együtt megvette a néhány évvel ezelőtt még nagy népszerűségnek örvendő brandet a HP-től.

Hamarosan visszatérhet a hajdan szebb napokat is látott Palm márka. Az okostelefonok, illetve korábban a PDA-k piacán úttörőnek számító vállalatot a HP 2010-ben 1,2 milliárd dollárért felvásárolta, működését azonban alig egy év után be is fagyasztotta, miután a cég WebOS-es termékei jórészt sikertelennek bizonyultak - a HP ezzel a platform számos rajongójának ellenszenvét vívta ki.

A WebOS Nation szerint ugyanakkor a Palm most újra színre léphet, igaz sajnos nem régi dicsőségében, csupán az Alcatel Onetouch almárkájaként, egyre több jel mutat ugyanis arra, hogy a HP eladta a brandet a kínai vállalatnak: a rajongóknak először az szúrt szemet, hogy a palm.com webhely a mynewpalm.com-ra továbbít, ahol a cég logója, egy "Coming Soon" felirat és a "Smart Move" szlogen található - utóbbi az Alcatel Onetouch-tól lehet ismerős, amely egyébként a kínai TCL vállalat tulajdona.

Nem sokkal később a WebOS Nation egyik kíváncsi fórumozója az Egyesült Államok szabadalmi hivatalának dokumentumai között böngészve újabb nyomra bukkant, amely szerint a Palm márka, a hozzá tartozó logókkal és védjegyekkel egy Wide Progress Global Limited nevű vállalat tulajdonába került - az ezt igazoló papírokat pedig Nicolas Zibell írta alá, aki egyben az Alcatel Onetouch-nál tölti be az amerikai és csendes-óceáni (ez általában Kínát, Japánt és Tajvant jelöli) térségekért felelős vezető tisztjét. Az eddig összegyűlt nyomok alapján tehát nem túl vakmerő dolog arra következtetni, hogy a Palm márka a kínai vállalat zászlaja alatt támad fel a közeljövőben.

Feltámadás alatt ugyanakkor itt valószínűleg azt kell érteni, hogy a nem túl nagy, valamivel több mint 300 millió eladott készülék környékén járó Alcatel Onetouch igyekszik meglovagolni a Palm még megmaradt hírnevét, a hajdan nagy népszerűségnek örvendő logó pedig vélhetően jobb befektetés a cég számára, mint a  saját, főként belépő- és középkategóriás portfólió reklámozása. Bár valószínűtlen hogy a kínai vállalat a WebOS-szel kezdene kísérletezni, az könnyen elképzelhető, hogy a jól ismert márkanévvel egy új, felső kategóriás androidos szériának igyekszik megadni a kezdőlökést.

A kínai gyártók között manapság népszerű stratégia, hogy a jól ismert márkaneveket felvásárolva próbálnak a vásárlók bizalmába férkőzni, láthattunk már például AKAI logós okostelefont is. De olyan régi cégek is akadnak, amelyek maguk akarják okostelefonnal vagy táblagéppel felfrissíteni termékportfóliójukat, ilyen az építőiparból ismert Caterpillar, amelynek nevét licencelve strapabíró készülékekkel jelentkezett a Bullitt, sőt már a Panasonic égisze alatt is láthattunk telefonokat, köztük egy fotózásra kihegyezett modellt. A piac egyik legújabb szereplője pedig a Kodak lesz, amely a CES-en mutatja be első (vélhetően szintén erősen a fotózásra építő) okostelefonjait. Érdekesség, hogy utóbbiak hardverét ugyanaz az angol gyártó adja majd, amely a Caterpillar telefonokét is.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.